kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Biz onlardan on defa gerideyiz!
Biz onlardan on defa gerideyiz!

İtalya'da her bin kişiden 170'i, Japonya'da ise 110'u motosiklet sahibi. İspanya, Almanya, Yunanistan ve Portekiz de bu ülkelere yakın. Türkiye'de ise sadece 16. Neden motosiklet sektörü ülkemizde gelişememiş! Bunun çeşitli nedenleri var. İster devlet politikası deyin, ister gelenekler deyin, isterseniz korkaklık deyin. Hepsi birer neden. Peki sektörün sorunları neler?
*Yaşama katkı yapan bir araç olarak ciddiye alınmıyor.
*Tehlikeli ve riskli olarak algılanıyor.
*Kullanıcısının imajı toplumda iyi değil.
*Motosiklet kullanıcıları diğer sürücüler tarafından yeterli saygı ve anlayışı görmüyor.
*Motosiklet sporları için gereken uygun yer konusunda yetersizlik var.
*Alım vergileri birçok ülkeye göre yüksek.
*Avrupa ülkelerinde motosiklet için sadece KDV ödenir ve bunun oranı yüzde 7- yüzde 22 arasında değişir. Ülkemizde motosiklet için KDV oranı yüzde 18.
*Lüks tüketim maddesi sayıldığı için KDV'ye ek yüzde 8 ÖTV uygulanır. Böylece motosiklet alan kişinin ödeyeceği KDV+ÖTV toplamı yüzde 27,4'e ulaşır.
*Avrupa ülkelerinde 50 cc hacimli motosikleti kullanmak için bir ehliyete gerek duyulmuyor. 50 cc-125 cc hacim arası motosikletler otomobil ehliyeti ile kullanılabilir.Türkiye'de 50 cc hacimli motosikleti kullanmak için bile otomobil ehliyeti yetersiz olup, tekrar ehliyet almak gerekir. Peki sorunlar nasıl çözülecek?
*Küçük hacimli motosikletlerin lüks tüketim maddesi olmaktan çıkarılması, vergilerin düşürülmesi, 125 cc hacme kadar olan motosikletlerin otomobil ehliyeti ile kullanılabilmesi, sürüş okullarındaki motosiklet eğitiminin daha etkin hale getirilmesi, motosiklet park yerlerinin yapılması sayılabilir.

Ferruh TANAY

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Nefesleri kesen mücadele
 Rus işadamları yine hızlı çıktı!
 Sahibini görünce kuyruk sallıyor
 Eyfel'den yüksek köprü yapılıyor
 Doğuş Oto'da değişim rüzgarı
 Motosikletin kalbi Türkiye'de atacak
 Musti ile VW aşkına
 Thunderbird'ün galası
 Bekarlara en güzeller
 Ferrari sahipleri duayla kutsandı
 Bomba transfer
 Otomobil'in Gazetesi Özel Dizel Oto Dosyası
 Otomobil'in Gazetesi Özel Cabrio Dosyası
 Abazoğlu'nun yeni mankeni VW Touareg olacak
 Ayamama deresinde off-road
 Lüks sporlar için özel lastik ürettiler
 Bosch'tan park sorununa çözüm
 Cenevre'de ziyaretçi rekoru kırıldı
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Samba Turka: 2-1
Samba Turka: 2-1
Hooijdonk'un penaltı kaçırdığı maçta, Alex'in Luciano'ya asisti ve...
Daum Frenledi
Daum Frenledi
Samsun'un "Benden çekinin" denecek tarafı yoktu. Yine de hücum...
10 bin kişi duvar ördü
Irak'ın dörtbir yanından Necef'e akın eden Şiiler, Hz. Ali türbesinde...
Erdoğan asıl onur konuğu
Saygın haber dergisi Economist, birçok dünya liderinin katıldığı...
Öcalan Öcalan'a karşı
1978 yılında Diyarbakır'da kurulan PKK, 26 yıl sonra ikiye bölündü. Osman...
Yeni parti: Bölgede ABD desteklenmeli
Yayınlanan deklarasyonda şu görüşlere yer verildi.
* Uluslararası...
Derin kavga
Derin kavga
Çakıcı adıyla ortaya çıkan üç skandal var. Birinci olayda Mesut...
Bu dostluğa bu alkış çok yakıştı
Bu dostluğa bu alkış çok yakıştı
Atina 2004 Olimpiyatları'nın açılış törenine katılan Türk...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.