20 yıl önce kurulan ve bugün tatile gönderdiği yerli turist sayısıyla ilk sırada yer alan Anı Tur da gözünü hava taşımacılığına dikti. 2 Airbus kiralayan Anı, 2005’te uçak sayısını 5’e çıkaracak.
Havadaki rekabet 2005 yılında artacak. Özellikle turizm sektöründe faaliyet gösteren pek çok şirket, havayolu şirketi kurmak için çoktan hazırlıklara girişti. Anı, elini çabuk tutup, şimdiden iki uçağı filosuna katan ve 2005 yılında 5 uçakla iç hat taşımacılığı yapmaya hazırlanan şirketlerden bir tanesi. Anı Tur'un Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal, World Focus ismiyle kurulan havayolu şirketinin başına da Kıbrıs Türk Hava Yolları'nın Genel Müdürü Aydın Kızıltan'ı getirmiş. Bu yıl 250 bin yerli turisti Ege'ye, güney sahillerine ve dünyanın dört bir yanına tatile gönderecek olan Anı aslında bir tur şirketi olmaktan çoktan çıkmış ve Anı Grup haline gelmiş. Öyle ki geçen yıl 40 milyon dolar olan cirosunu bu yıl yüzde 50 artırmaya hazırlanan Anı, bir tarafta otobüsleri, diğer tarafta uçakları, sayıları 7'yi bulan butik otel ve tatil köyleriyle turizm sektöründeki yerini sağlamlaştırmış. Anı'yı 20 yıl önce kuran Veli Çilsal, bu pazar Misafir Odası'nın konuğu...
* Havada müthiş bir rekabet var. Sizin de hazırlandığınızı duyuyorum... İç hat taşımacılığı hedeflerimiz arasında. 2005 yılında bu pazara gireceğiz. Biz World Focus isminde yeni bir şirket kurduk. İzinleri aldık. Lisansı aldık. Uçaklarımız geldi. 13 Haziran'dan beri kendi yolcularımızı taşıyoruz ve sürekli doluyuz. Şu anda her uçağımızda 12 pilotumuz var.
* Kaç uçağınız var şu anda? Kiraladınız mı? İki tane Airbus A310'u leasing'le (kiralama) filomuza kattık. World Focus'taki çalışan sayımız 80'e ulaştı.
* Uçak ciddi bir iş. Güven çok önemli. Siz bu işi kimlere teslim ettiniz? Genel müdürümüz zaten çok eski bir kaptan pilot olan Aydın Kızıltan. THY'de de dünyanın çeşitli hava yollarında da görev yapmış bir kişi. Kıbrıs Türk Hava Yolları'nda genel müdürdü. Biz transfer ettik. Ortaklığı da var. Şimdi Florya'daki yerimizde uçakların bütün planlamalarını yapıyor. Yeni kaptan pilotlar aldı. Sürekli eğitimler yapılıyor. Bu işin çok titiz bir iş olduğunun bilincindeyiz.
* Uçaklarınızı sürekli kullanıyor musunuz? Kullanmadığımız zaman THY'ye kiraya veriyoruz. Örneğin şu anda kiradalar.
* Uçak sayısı artacak mı? Biz 2005 yılında 5 uçağa çıkacağız ve iç-dış hatlarda servis vereceğiz.
* Havada büyük bir potansiyel görüyor musunuz? Ülkemiz çok büyük. Kara taşımacılığına çok fazla yüklenilmiş durumda. Uçak fiyatları aşağı çekildikçe bu durumun değişeceğini düşünüyoruz. Yani yeni bir potansiyel müşteri kitlesi ortaya çıkacak.