ABD'li bir yetkili Cola Turka'nın "Yurtta Sulh Cihanda Sulh" sloganıyla yayımlanan reklamını 'Anti-Amerikan dalgayı körüklemek için çekilmiş gibi...' diye yorumladı.
Yurtta Sulh Cihanda Sulh, sloganıyla tüm dikkatleri üzerine çeken, diplomasi kulislerinin de gündemine oturan Cola Turca reklamı, Ankara- Washington hattında gerginliğe neden oldu. Amerikalı bir yetkili, reklamın konseptinin Irak'taki ABD varlığı olduğunu belirterek, "Bu reklam Anti Amerikan dalgayı körüklemek için çekilmiş gibi..." sözleriyle Washington'un rahatsızlığını dile getirdi. Cola Turka Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Ümit Göker ise, "Bize iletilen hiç bir rahatsızlık yok. Ayrıca biz zaten baştan yanlış anlaşılmaları önlemek için reklamın basın açıklamasında bunun bir savaş tatbikatı olduğunu belirttik, 'çöl' yerine 'kızgın kum' dedik. Asker de hiç bir ülkenin askeri değil, milliyeti belli değil" dedi. Askerler ve tankların ilerlediği reklam filminde sürünerek hedefine doğru ilerleyen bir asker kumların altında buz kutusu içinde Cola Turkaları buluyor. Yaz sıcağında buz gibi Cola Turka'yı içen asker silahlarını bırakıyor ve cepheye sırtını dönüp ters yöne doğru yürümeye başlıyor. Zenci olan bir diğer asker daha aynı tepkiyi gösterirken, fonda "Yurtta Sulh, Cihanda Sulh" sloganı beliriyor. Cola Turka ve reklam filminden bahsederken hem gülen hem de rahatsızlıklarını dile getiren Amerikalı yetkililer, ABD'nin Türkiye'deki imaj sorununun bu reklamla daha da "endişe verici ve kırıcı" boyuta ulaştığını kaydettiler. Cola Turka reklamının Irak'taki ABD askerleri tarafından da izlenebildiğini hatırlatan bir Amerikalı yetkili şöyle konuştu:
ABD'Lİ ASKER İÇİYOR "Reklam da olsa bunlar bizi üzüyor. Oradaki askerlerimiz zaten bölgede istikrarın sağlanması için görev yapıyor. Reklamın konseptinin Irak'taki ABD varlığı olduğu çok açık. Bu reklam Anti Amerikan dalgayı körüklemek için çekilmiş gibi..." Ürünün ayrıca Irak'ta satıldığı ve Amerikalı askerler tarafından da içildiği ifade edildi. Cola Turka Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Görker de, reklamın bir hayal ürünü olduğunu vurgulayarak, "Reklamın geçtiği yer Kilyos plajı ya da Antalya Lara da olabilir. Biz askerin Cola Turka içtikten sonra geriye doğru yürümesini düşünce olarak 'barışa doğru yürüyor' diye tasarladık.