Yazarlar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler

Üniversite tanıtım turuna ailelerin ilgisi büyük

Üniversite tercih formlarının teslim tarihi yaklaşırken hem adaylar hem de aileleri üniversite tanıtım turlarını kaçırmıyor. Aileler üniversite seçmeye çalışan çocuklarını 'kampus turlarında' yalnız bırakmıyor. Turlarda öğrencilerden çok ailelerin kalabalıklığı dikkat çekiyor.

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)'ne tercih kılavuzlarının teslim tarihi olan 4 Ağustos'a sayılı günler kala üniversiteler tanıtım atağında. Devlet ve vakıf üniversitelerinin yıl boyunca sürdürdüğü tanıtım turları, ÖSS sonuçlarının açıklanmasından sonra her gün gerçekleştirilmeye başlandı. Tüm üniversiteler şehir merkezinden kaldırdıkları ücretsiz servis araçları ile 'üniversite seçmeye çalışan aday ve aileleri kampuslara taşırken, şehir dışından gelen öğrenciler ve aileleri için de yurtlarının kapılarını açarak, ücretsiz konaklama olanağı sunuyor. Adaylar için kurulan tanıtım standlarında öğretim üyeleri üniversiteyle ilgili bilgi verirken, kampus turları ile fiziksel mekanlar aday ve ailelerine gezdiriliyor. Hatta bu tanıtım turları sadece kampus alanları ile sınırlı kalmıyor. Adana, Ankara, Mersin, Adana, Diyarbakır gibi Türkiye'nin dört bir yanından gelen adaylar için düzenlenen sazlı sözlü eğlenceli boğaz turları ile İstanbul'un güzellikleri de gösteriliyor.

AİLE TURU BAŞLIYOR
Bu tanıtım turlarında en dikkati çeken ise üniversite için tercih yapmaya çalışan adayların anne ve babaları hatta bazen amca, dayı ve teyzeleri ile birlikte 'üniversite seçmeye çalışmaları' oluyor. Çıkılan kampus turunun kalabalığında ilk bakışta aileler arasına sıkışmış öğrencileri seçmek zor bile oluyor. Çünkü turlarda çoğunluk öğrencilerde değil ailelerinde. Tek başına kampus turuna katılan öğrencilerin sayısı ise çok düşük. Aileler 'üniversite seçmek gibi ciddi bir kararda çocuklarını yalnız bırakmamak için' turlara katıldıklarını vurgularken, öğrenciler de ailelerinin eşlik etmelerinden son derece memnun olduklarını dile getiriyor.

CEVAPLAR BERABER ARANIYOR

Anne Şükran ve baba Abdullah Koral da kızları Tuğba'nın üniversite seçiminde ona eşlik eden ailelerden yalnızca biri. Kızlarını bu zor kararında yalnız bırakmamak için birlikte üniversite kampuslarını gezdiklerini anlatan Abdullah Koral, "Kafamızdaki soruların cevaplarını hep birlikte arıyoruz. Sonunda üniversiteleri gezdikten sonra oturup, beraber hangi üniversite olacağına ilişkin karar vereceğiz. Bu çok önemli seçimde kızımızı yalnız bırakmak istemedik" diyor. Endüstri Mühendisliği programında okumak istediğini söyleyen Tuğba da anne ve babasının kendisine eşlik etmesinden memnunluk duyduğunu anlatıyor: "Kararımı etkilemeyecekler ama karar alırken yanımda olmalarını istiyorum."

YARDIMCI OLMAK İÇİN
Anne Ayşe Önür de kızı Damla ile birlikte Sabancı Üniversitesi'nde düzenlenen kampus turuna katılma nedenini, "Kızına yardımcı olmak" sözleriyle açıklıyor. Değişik üniversitelerin kampuslarını gezdiklerini ve üniversitenin olanakları hakkında bilgi aldıklarını anlatan anne Önür, "Eğitimin kalitesi, diplomanın uluslararası alanlarda geçerliliği ve sosyal olanaklar dikkate aldığımız noktalar. Bilgilendirme konferanslarına kızımla katılıyoruz, kararı kendisi verecek ama ben de bu kararı alırken yanında olmak istedim" diye konuşuyor.

ÇOK MERAKLIYIZ
Baba Hüseyin ve anne Gülten İçer oğulları Ali ile birlikte Manisa'dan İstanbul'a geldiklerini ve 'ailece' kampusları gezdiklerini anlatıyor. Anne İçer, "Çok meraklıyız, o yüzden Ali ile birlikte üniversiteleri geziyoruz" derken baba İçer, "Çocuğumuzun yanında olalım istedik. Bazen onun aklına gelmeyen soruları biz soruyoruz. Birlikte olunca daha iyi bilgi alıyoruz. Hem böyle önemli bir kararda çocuğumuzu yalnız bırakmak istemedik" diyor. 4 gündür ailesi ile birlikte İTÜ, YTÜ, Koç, Sabancı Üniversiteleri'ni gezdiklerini ve Boğaziçi'ne geldiklerini anlatan Ali de kampus turlarının üniversiteler hakkında bilgilenmelerini sağladığını söylüyor: "Gerçi biraz da kafamız karışmıyor değil. Bölüm konusunda endişem yok. Endüstri Mühendisliği okumak istiyorum. Ama hangi üniversiteyi seçeceğime karar veremedim. Her üniversiteden etkileniyoruz. Ama hepsini gezip, tüm sorularımın cevaplarını arıyorum. Sonra da oturup, ailemle birlikte değerlendirme yapacağım ve okulumu seçeceğim" diye konuşuyor.

FİKRİMİZİ PAYLAŞIYORUZ
Sosyoloji okumak isteyen Ceylan da kampus turuna annesi Simten Yavuz katılıyor. İzmir'den geldiklerini anlatan Ceylan, "Annemden beni yalnız bırakmamasını istedim. Birlikte tanıtım konferanslarına katılıyoruz, soru soruyoruz, kampusu geziyoruz ve fikirlerimizi paylaşıyoruz. Kararımı böyle daha sağlıklı vereceğime inanıyorum. Benim için en önemli kriter iyi bir eğitim ve mezuniyetten sonra iş bulmamı sağlayacak diplomayı verecek üniversite. Kampus ortamı da kararımı etkileyecek" diyor.

BİRİNCİ DE KARARSIZ
Kampus turlarına katılanlardan biri de ÖSS sayısal birincisi, eşit ağırlık ve sözel üçüncüsü Serhat Karahan. Elektrik- Elektronik Mühendisliği'nde okumak isteyen Serhat da henüz hangi üniversiteye gideceğine karar verememiş. FEM Dershanesi'nden öğretmeni Uğur Kızılkaya, ablası Esra ve babası İsa Karahan ile Boğaziçi Üniversitesi'ni ziyaret ediyor. Sabancı, Koç ve Boğaziçi Üniversiteleri'ni ziyaret ederek, rektörleri ile görüşen Serhat ODTÜ ve Bilkent Üniversiteleri'ne de gidecek. Serhat ile birlikte kampus turlarına katılan ve bilgi alan baba Karahan, "Ailece değerlendirme yapıp, Serhat'ın hangi üniversiteye gideceğine karar vereceğiz" diyor. Serhat da üniversite seçiminde aradığı kriterleri, 'laboratuvar ortamı, eğitimin kalitesi, diplomanın tanınırlılığı' şeklinde sıralıyor.

EĞİTİM DAHA ÖNEMLİ
Zeynep Akdeniz, Pınar Tepe ve Ayşe Nur Bozgeyik de kampus tanıtım turlarına katılan üç arkadaş. Zeynep genetik ve moleküler biyoloji eğitimi, Ayşe fen bilgisi öğretmenliği ya da tıp, Pınar da sosyal bilimlerde okumak istiyor. Henüz üniversite için karar veremediklerini söyleyen üç arkadaş, "En doğru kararı vermek için tüm üniversiteleri araştırıyoruz" diyor. Zeynep ve Ayşe ise türbanlarını yükseköğretime başlayınca çıkaracaklarını belirterek, "Bizim için eğitim daha önemli. Lisede de okulda kullanmıyorduk, yine aynı şeyi yapacağız" diye konuşuyor. Özgür Savaş, Murat Ongan ve Onur Örünç İzmir'den İstanbul'a üniversite seçmek için gelen üç genç. İstanbullu Emre Karacan ile Sabancı Üniversitesi kampusunda onları buluşturan da bu seçim kaygısı olmuş. Dört genç de Boğaziçi başta olmak üzere değişik üniversiteleri gezdiklerini, Ankara'ya ODTÜ ve Bilkent'in tanıtım günlerine de katılacaklarını ve kararlarını daha sonra vereceklerini anlatıyor. Üniversite seçerken dikkate alacakları kriterleri ise şöyle tanımlıyorlar: "Hocaların yeterliliği, diplomanın uluslararası alanda tanınması, bölümlerin akreditasyonun olması, öğrenci değişim programlarından yararlanma olasılıkları, öğrenim dilinin İngilizce olması ve ikinci bir yabancı dil öğrenme şansı, öğrenci kulüplerinin etkinliği, sosyal ortam.

PERVİN KAPLAN

DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Parmaklarıyla görüyor
 Unutulmaz performanslar
 Kadın seksi erkekten daha çok düşünüyor
 Bu ne aşk böyle!
 Bu gece Açıkhava'da
 Cazcı yönetmen
 Paçalara duble ekleme
HAKAN & UTKU
Aranıyor
"Yazmayı düşündüğüm, reyting rekorlarını altüst...
AYŞE TÜTER
Bulgur pilavı
Bulgurun üzerini su ile kaplayıp, kaynama...
Şans bana sonradan değil doğuştan güldü
Evlenmeden önce de iyi bir yaşantısı olduğunu söyleyen Ceyla...
Değişen hayatlar
Hayatın sürprizlerle dolu olması sadece sıradan insanlar için değil...
Anne sütü yaşam kalitesini artırıyor
Dünyada 120'den fazla ülkede ağustos ayının ilk haftası Dünya Emzirme...
Güzel dişlere sahip olmanın sırrı mutfakta
Dişlerin sağlıklı olmasının yanı sıra, güzel bir görünüme sahip...