kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Servet Yildirim @ SABAH
 

"Gecekondu Proje"nin sonucu

Hızlandırılmış tren Haziran başında törenle yola koyulduğunda, birçok vatandaşın böylesi güzel bir uygulamayı daha önceki hükümetlerin neden akıl edemediklerini düşündüklerine eminim. Bunu iş bitiren ve bitiremeyen hükümetler arasındaki farka bağlayanlar olmuştur.
Öyle ya, bir tarafta karar almakta zorlanan üçlü bir koalisyon hükümeti, diğer tarafta ise Mecliste üçte iki çoğunluğa sahip bir tek parti Hükümeti.
Oysa hızlı tren daha önceki Hükümetler döneminde de gündeme gelmişti. Son olarak Ecevit Hükümeti döneminde de bu konu ortaya atılmış, ancak işten anlayan teknisyenler "Bu hatta bu altyapıyla hızlı tren olmaz" demişlerdi. Başta zamanın DPT ve Hazinecileri olmak üzere bürokratlar öneriye şiddetle karşı çıkmış ve Hükümeti projenin gerçekleştirilmemesi konusunda ikna edebilmişlerdi.

Hükümetin yanlışı

Aynı mekanizma, ne yazık ki, AKP Hükümeti döneminde işleyemedi. Bürokrasi maalesef, görevini yerine getirmedi. Hükümet ise siyasi olarak ciddi bir yanlışın içine düştü. Önceki Hükümetler de bu altyapıyla hızlı tren olamayacağını görmüş, yeni bir hızlı tren altyapısı için ise gerekli finansmanı sağlayamamışlardı. Ancak hızlı trenden vazgeçip "hızlandırılmış tren" gibi "gecekondu projelere" de yönelmemişlerdi.
Oysa AKP Hükümeti, yine kaynak bulamadığı hızlı tren kararını ertelerken, ara bir formül olarak "hızlandırılmış tren" kararı verdi. İlgili tüm akademisyenler, sendikalar ve odalar bu altyapıyla hızlandırılmış tren de olamayacağı konusunda yoğun uyarılarda bulunmuşlardı. Buna rağmen Hükümet, projeyi hayata geçirmekte ısrar etti. Sonuç ortada
Eğer uyarılar dikkate alınmış olsaydı, 40'a yakın insan bugün hayatta olacaktı.

Suç kimde?
Dün televizyonda izledim; Demiryolları Genel Müdürü "Kazanın olduğu yer virajlıydı, bu nedenle tüm trenler burada aynı hızla giderdi" diyor.
Yani "Hızlandırılmış trenin bir suçu yoktu" demek istiyor. Sözlerinin "Bu raylara güvenmeyin, burada normal trenler de kaza yapabilir" anlamına geldiğini fark etmiyor bile.
Genel Müdür bu sözleriyle yıllardır ihmal edilen ancak şiddetle ihtiyaç duyduğumuz demiryolculuğa ciddi bir darbe vurduğunu görmüyor.
Eğer oradaki raylar ya da altyapı normal trenlerin bile kaza yapabileceği kadar kötüyse, acilen tedbir almak gerekmez miydi?
Normal bir ülkede böylesi bir kaza, ulaştırma bakanından projeyi yürüten teknisyene kadar pek çok kişiyi koltuğundan ederdi.
Bizde ne olacağını göreceğiz. Ulaştırma Bakanı başta olmak üzere ilgili tüm bürokratlar bedel ödemeli ki; bir daha kimse böyle bir yanlışın altına kolay kolay imza atamasın.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Sanayici aslına dönüyor   / 29-07-2004
 Hızlandırılmış ekonomi istiyorlar   / 27-07-2004
 "Gecekondu Proje"nin sonucu   / 24-07-2004
 Özelleştirmede halka arz dönemi   / 22-07-2004
 Ekonomi aşırı ısındı mı?   / 20-07-2004
 Politikacı Derviş Teknisyen Derviş   / 17-07-2004
 Müzakereye başlamak yetmez   / 15-07-2004
 YTL'nin başarısı enflasyona bağlı   / 13-07-2004
 Akaryakıtta sorun   / 10-07-2004
 Büyüme istihdama niçin yansımıyor?   / 08-07-2004
SERVET YILDIRIM
Merkez Bankası bağımsızdır
Ünlü BusinessWeek dergisine...
GÜNTAY ŞİMŞEK
'Sen yaz kimse fark etmez'
Tempo Dergisi'nin son...
Ölüm adın kalleş olsun
Erzincan'da önceki gece çarpışan TIR ile otobüsün enkazından 26 ölü,...
Ankara'da 10 kurban daha
Ankara'da trafik canavarı 10 kurban daha aldı. Kayaş-Elmadağ yolu...
IMKB
E: 19,381 D:% 1.41
DOLAR
S: 1,466,000 D:% -0.54
EURO
S: 1,771,000 D:% -0.34
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.