kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Teknik şeflerin raporuna sümen altı
Teknik şeflerin raporuna sümen altı

Hızlandırılmış tren için yapılan rehabilitasyon çalışmalarından sorumlu TCDD Genel Müdürlüğü'nün Yol Servisi'ndeki teknik şefler yapılan çalışmanın yetersizliğiyle ilgili bir rapor hazırlayarak genel müdürlüğe ilettiler. Ancak bu itirazlar dikkate alınmadı. Rapor, altyapı çalışmalarının birçok konuda eksikliğini göz önüne seriyor. İşte rapordan çarpıcı detaylar:

* Yolun dever (trenin virajı alabilmesi için iç ve dış ray arasındaki yükseklik arası), flaş ve viraj yarıçapları parabol boyları belirlenen hızı karşılamamakta. Aynı yolda 140 km ile hızlı tren ve 65 km/saat ile yük treni de çalıştırılmaktadır. Demiryolunda çalışan tren hızlarının birbirine çok yakın olması gerekir.

* Yol geometrisi formülleri üzerinde oynanarak tren 140 km/saat hıza uyarlanmıştır. Formüllerdeki sabit olan 0.65, 1'e çıkarılarak, formüllerde değişiklik yapıldı.

* Lokomotiflerin hız göstergeleri ayarlanarak, 140 km'ye uyarlanmıştır. Ancak, çeken ve çekilen araçların dingil ve tekerlekleri aksamı ve şasi mesafeleri ile diğer tekniklerin uygunluğu araştırılmamıştır.

ALTYAPI İYİLEŞMEDİ
* Görüş mesafesi olmayan kontrolsüz geçitlerde 500 metre ve 300 metre mesafede trenin emniyetini 10 saniyede almak mümkün değil. Örneğin Ankara'daki Gazi veya Hava durağı geçitleri.

*Elektrifikasyon tesisatı bu hıza cevap vermemekte.

* Makas geçişleri güvenli olmayıp, makas boylarında bir değişiklik yapılmamış. Makas geçişleri de normal yol geçiş hızı ile geçilmiş. Halbuki en hassas yerler makas geçişleridir.

* Altyapıda bir iyileştirme yapılmamış. Zemin izolasyonu yapılmamış. Üstyapı malzemesi de eski malzeme kullanılmış.

NEBAHAT KOÇ

DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 Rapora imza atan uzmanlar çark etti
 Fren yapınca raydan çıktı
 Tren kazasında hız tartışması alevlendi
 Tarafsız komisyona iki Alman uzman
 İstanbul Barosu inceleme yaptı
 3 yıl önceki kazada ölen yolcunun davası hâlâ sürüyor
 Ölenlerin yakınları ve yaralılar hemen tazminat davası...
 Eşini ve çocuklarını alıp Hollanda'ya dönecekti ama...
 İrem son yolculuğuna gelinliğiyle uğurlandı
 Tınaz Ailesi'ne Gözyaşı
UMUR TALU
Demiryolu kalmalı, Bakan gitmeli!
Önce sakin...
MUHARREM SARIKAYA
"Demiryolu komünist işi..."
ANKARA-İstanbul otobanı yeni...
İşte oğul Saddam'ın 'demir bakiresi'
Devrik Irak lideri Saddam'ın oğlu Uday'ın sporculara işkencelerinde...
Ağlama Duvarı out ağlatan Duvar in!
Kudüs denince akla gelen yerlerden biri Yahudiler'in ünlü ağlama...
Dere geçerken at değişmez
Dere geçerken at değişmez
Yöneticiler, Hagi'nin gönderilmesinden yana. Ama Canaydın, kulübün...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.