MNG, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nü böldü
Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün, MNG Havayolları'na verdiği izin, kurumu ikiye böldü. Genel Müdürlük, Ukrayna tescil işaretli 4 adet Antonov 26 tipi Rus uçağına, yabancı tescil ve pilotla MNG Havayolları ticari adı altında Türkiye içinde uçulmasına izin vermişti. Ancak İç hatlarda kargo seferlerine başlayan MNG'ye verilen izin, gerek sektörde gerekse de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü bürokrasinin değişik kademelerinde tartışmaya yol açtı. Tartışmalar, söz konusu iznin Türk ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına uygun olup olmadığı ekseninde düğümleniyor. Sivil Havacılık bürokratlarından, kararda imzası bulunanlar, iznin yasaya ykırı olmadığı görüşünü savunuyor. Daha teknik düzeydeki bürokratlar ise yerel mevzuatın yanı sıra Türkiye'nin uymak zorunda olduğu uluslararası kurallara gönderme yaparak itirazda bulunuyor. Bu bürokratlar, Türkiye'nin, Avrupa Havacılık Otoriteleri Birliği'ne (JAA) üye olduğuna işaret ederek, Avrupa'nın, Rus uçaklarına "mesafeli" yaklaştığına dikkat çekiyor ve bu uçakların dünya standardının altında donanıma sahip olduğunu öne sürüyor.
|