|
|
|
|
En etkili reklamlar tuvaletlerde
Son günlerde hızla yaygınlaşan "tuvalet reklamları" hedefi on ikiden vuruyor. Yapılan araştırmalar, en etkili reklamın "tuvalet reklamı" olduğu sonucunu veriyor. Bankalardan cep telefonu üreticilerine, hijyenik pedlerden giyim markalarına kadar pek çok firmanın reklamları, artık modern tuvaletlerin duvarlarında....
Televizyonda, yazılı basında, broşür ve dergilerde görmeye alıştığımız reklamlar, sonunda tuvaletlere de girdi. Spor merkezleri, cafe ve restoranlar, kuaförler, akaryakıt istasyonları, alışveriş merkezleri, oteller, havalimanları ve hatta stadyumlar, tuvalet reklamları için kapılarını açmaya başladılar bile. Özellikle modern ve şık görünümlü hijyenik tuvaletlerde rastladığımız bu reklam yöntemi, çok kısa bir geçmişi olmasına rağmen hızla gelişiyor.
BU REKLAMLARIN KAÇARI YOK Dünyadaki tuvalet reklamı uygulamasını Türkiye'ye getiren Timpa Medya Pazarlama Grup Başkanı Sedat Üreten, tuvalet reklamlarının tartışılmaz bir etkiye sahip olduğunu ifade ederek, şunları söyledi: "Tuvalet reklamından kaçmak mümkün değil. Tüketicinin kendi isteği ve tercihi ile girdiği bir mekanda reklam ile birebir karşı karşıya kalması, reklamın etkisini tartışılmaz hale getiriyor. Hatta, Avrupa'da yapılan araştırmalar, en etkin yöntemin bu olduğu sonucunu veriyor. Bu yöntemi uygulayan reklam verenler, sonuçtan çok memnun kalıyorlar."
HEDEFİ ON İKİDEN VURUYOR Tuvalet reklamları ile reklam verenin arzuladığı hedef kitleye tam olarak ulaştığının altını çizen Üreten, "Reklamın yer aldığı tuvaleti kullananların eğitim ve kültür seviyesi, gelir düzeyi, cinsiyet ve yaş grubu kesin olarak biliniyor. Bu sayede grupların dikkatini çekebilecek reklam stratejileri belirlemek kolaylaşıyor" dedi. Yaklaşık iki yıl önce bu proje ile reklam veren firmalara gittiklerinde, 'ben markamı tuvalete sokmam' diye tepkiyle karşılaştıklarına değinen Üreten, şunları kaydetti: "Elbette önümüze gelen yere reklam almıyoruz. Bunun da bir standartı var. Medeniyetin göstergelerinden birisi de; tuvalet temizliğidir. Çağdaş mekanların, modern ve hijyenik tuvaletlerini, reklam almak için kullanıyoruz. Başta bu tip zorluklarla karşılaştık ama yılmadık. Dünyadaki örnekleri gösterdik. Reklam vereni ikna ettik. Şu anda büyük ölçekli şirketlerin çoğuyla çalışıyoruz."
3BİN 500 PANOLARI VAR Çok kısa sürede reklam panosu sayılarını 3 bin 500'e çıkardıklarını anlatan Üreten, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tuvalet reklamcılığını öncelikle İstanbul'da başlattık. Seçkin gece kulübü ve restoranlar ile başladığımız çalışma, zamanla sinema salonları, alışveriş merkezleri, akaryakıt istasyonları, havaalanları ve stadyumlara yayıldı. Üniversite, dershane, kuaför, spor salonları gibi çok geniş bir alanda panolarımız var. Otoyollardaki konaklama tesislerinin faaliyet alanımıza katılması ile Anadolu'ya da açıldık. O kadar yoğun ilgi var ki; bazen 'yok' sattığımız dahi oluyor."
İHTİYACA GÖRE PROJE Indoor adı verilen kapalı alanlarda yapılan reklamcılığın hedefe daha iyi ulaştığına dikkat çeken Üreten, tuvalet dışındaki alanları da kullandıklarını sözlerine ekledi. Belirlenmiş alanlarda yapılan indoor reklamcılığın, outdoor (açık alan) reklamcılığa göre daha düşük maliyeti olduğunu dile getiren Üreten, "Asansörler, koridorlar, duvarlar, dolap kapakları gibi kapalı alanları kullandığımız oluyor. Reklam verenin ihtiyacı ile uygun alanı göz önüne alarak farklı projeler geliştiriyoruz" şeklinde konuştu.
M. PINAR MERCAN / MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|