kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
Kerkük'ten İsrail'e bir yol var
'Airbus al, Fransa'yı ikna et'

'Airbus al, Fransa'yı ikna et'

Geçen hafta Berlin'de gerçekleşen toplantıda Alman Dışişleri Bakanı Jocshka Fischer, Türkiye'den Kemal Derviş, Almanya'dan Türkiye Araştırmalar Merkezi Başkanı Faruk Şen'in huzurunda Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) üyeliğinin önündeki en büyük engelin Fransa olduğuna dikkat çekmiş. Akabinde de Fransa'nın nasıl ikna edilebileceğini anlatmış. Fischer'in formülü şu; 'Airbus'tan uçak alın, Fransa'yı ikna edin.' Yetmedi, Alman uyanıklığı yaparak Türk Hava Yolları'nın (THY) filosuna katmayı planlandığı uçakların yüzde 80'ni Airbus'tan alın teklifini yapmış. Neden yüzde 80? Geçen hafta ilk defa bu sütundan duyurduğumuz üzere THY, yeni uçak alımlarında ABD'li Boeing'ten yüzde 30, Avrupalı Airbus'tan yüzde 70 uçak alımını planlıyor. Anlaşılan Avrupalılar bu oranla yetinmek istemiyorlar. Çünkü, Fransa kadar Airbus'un etkin ortakları arasında Almanya'da bulunuyor.
Almanya iyi oğlanı, Fransa'da kötü çocuğu oynayarak daha fazla uçak satmak için gayret gösteriyorlar. İşin daha garibi Alman Dışişleri Bakanı bu teklifi yaptığı esnada üretim hattı Almanya'da bulunan ve bölgesel uçak olarak tasarlanan Airbus'ın 318 modeli Türkiye'ye tanıtım uçuşu amacıyla getirildi.
Pervaneli uçakların Anadolu'nun coğrafi yapısı ve meydanların uçuş maniaları sebebiyle pek verimli olmayacağı görüşünün ağır bastığı bir dönemde A 318 getirildi. THY yetkililer verimlilik ve performans açısından, A 318 uçağının Elazığ gibi kritik meydanlardaki uçuşlar sonrasında kendilerine hitap edebilecek uçak olduğu kanaati oluştu. Orta ve uzun menzilli Airbus'lara, bölgesel uçak konseptinde A 318 eklenirse yüzde 80 oranı yakalanabilir. Almanya'nın biraz daha lobi yapması gerekiyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Turusgaz ve Gazprom'un takipçileri   / 21-06-2004
 OYAK'ın durumu karışık   / 19-06-2004
 Hükümetin tercihi Airbus   / 16-06-2004
 Milli Sanayi'ye geçiş   / 14-06-2004
 Enerji Bakanlığı EPDK kavgası   / 12-06-2004
 Mavi mi ak mı belli olmadı   / 09-06-2004
 Turizm   / 07-06-2004
 Kamu menfaati yutturmacası   / 05-06-2004
 İletişim pazarı için 'Tünel' hikayesi   / 02-06-2004
 İsrail'le yeni kriz belirtileri   / 31-05-2004
YAVUZ SEMERCİ
TMSF ile yapılan protokoller çöpe...
İLKER SARIER
Kaç Türkiye varmış?
Gazete haberlerine bakarsanız,...
ŞELALE KADAK
Hantal PTT, nasıl hiperaktif olup 50 trilyon kâr...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Borsa kazandırmalı ki, kazansın
Sermaye piyasasının...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Kerkük'ten İsrail'e bir yol var
Yeniden gündeme gelen...
Kayıp avukatın sırrı Söylemezler'de saklı
İşadamlarından haraç istedikleri ileri sürülen Söylemez Kardeşler,...
Üstün Hoca artık yok
Türkiye'ye uzun yaşamanın sırlarını öğreten Üstün Korugan, enfeksiyon...
IMKB
E: 16,753 D:% -0.19
DOLAR
S: 1,490,000 D:% -0.13
EURO
S: 1,800,000 D:% -0.11
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.