kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Selale Kadak @ SABAH
 
En sıkı pazarlıkçı Metin Kalkavan
En büyük denizci nasıl Yalçın Sabancı oldu?
Yabancı bayrağa geçiş

En sıkı pazarlıkçı Metin Kalkavan

Dünya denizciliğinin kalbi Pire'de, yılda 100 milyar doları sadece denizcilikten kazanan Yunanistan'ın Atina'ya bitişik bu küçük liman şehrinde atıyor. Dün akşam bütün ülkeler gemilerinde resepsiyon verdi. Türkiye'den 220 kişiyi bu fuara getiren Ankara gemisinin yanaştığı rıhtımda verilen davete gösterilen ilgi doğrusu pek güzeldi. Tabi davete katılan bazı Yunanlı armatörlerin tek başına filosunun Türkiye'nin toplam filosuna eş değer olduğunu öğrenince insan üzülmeden edemiyor.

Fuarın açıldığı dün, Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı Erol Yücel, Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, Başkan Yardımcısı Halim Mete ve Denizcilik Müsteşarı İsmet Yılmaz'la birlikte tur attık. Türk denizcilerin yolu sürekli dünya denizciliğinin önde gelen isimleri tarafından kesildi.
Metin Kalkavan'ın nasıl bir 'müzakereci' olduğunu da burada öğrendim. Yabancı dev bir şirketin patronu başladı anlatmaya: "Ben hayatımda Metin Kalkavan gibi pazarlık yapan birine rastlamadım. Öyle bir bastırıyor ki, fiyatı tabana kadar düşürmeden vazgeçmiyor..."

Biraz ileride Kalkavan'ın boynuna sarılan yine yabancı bir işadamı. O da
Londra'da denizcilik mastrerı yapan Kalkavan'ın okuldan arkadaşı. Tur sırasında en çok önünde duraksadığımız standlar, Güney Kore ve Japonya. Hyundai'nin sadece bir tersanesinin dev fotoğraflarına bakıyoruz. Müsteşar Yılmaz, "Bizim Tuzla'nın toplamından daha büyük" diyor. Güney Kore bu hale 20 yılda gelmiş. Osya Halim Mete 1970'lerde
Kore'nin bizden çok daha geri olduğunu hatırlatıyor. Şimdiyse özellikle dev tankerlerin inşaasında çok iyi. Ama tabii denizcilikte hala lider, yüz yıllık geçmişi olan Japonya.

Dünya denizcilik ticaretinin hacmi 500 milyar dolar. Armatörlerin yüzde 40'ı Yunanlı ve onların da içinden yüzde 10'u Kıbrıslı Rumlar. Türkiye de 10 yıl kadar önce özellikle kuru yük gemisindeki kapasitesiyle dünyada ilk on içine girebilmiş. Ama sonra yaşanan krizlerle şu anda esamesi okunmuyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Pire'de özlenen buluşma   / 09-06-2004
 Berlusconi hedef gösteriyor Confindustria izinden gidiyor   / 04-06-2004
 800 milyon dolar garanti peki İstanbul neyi bekliyor?   / 02-06-2004
 Korktukları hep başlarına geliyor   / 28-05-2004
 Ruslar Antalya'ya, başkent sanacak kadar tutkunmuş   / 27-05-2004
 Açılamayan müzeler, hatalı restorasyonlar...   / 21-05-2004
 Bana sadece üniversiteyi sorun demişti ama...   / 20-05-2004
 Latin Amerika fırsatı ayağımıza kadar gelecek!   / 12-05-2004
 Kapadokya'da mucize gerçekleşiyor   / 07-05-2004
 Gümrük eziyeti ithalatçıyı çileden çıkarıyor!   / 05-05-2004
İLKER SARIER
Maliye Bakanlığı İst. işkencehanesi
Önce vatandaşlardan...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Ne oldu bizim borsamıza?
Yandaki tabloya dikkatinizi...
ŞELALE KADAK
En sıkı pazarlıkçı Metin Kalkavan
Dünya denizciliğinin...
Liseliler ölüm kustu
Liseli T.K, 3 arkadaşıyla birlikte 8 yaşındaki kuzenini kaçırıp,...
Onur beşinci hastane yolunda hayatını yitirdi
Beşikten düşen 9 aylık Onur'un, kafatasındaki çatlak iki hastanede...
IMKB
E: 17,786 D:% 0.97
DOLAR
S: 1,494,000 D:% -0.20
EURO
S: 1,807,000 D:% -0.33
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.