kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Fiat'ta aşk ve ateş birarada
Yazı mı tura mı?
Bantlara selam, futbola devam!
Kısa...Kısa...Kısa...Kısa...Kısa...

Fiat'ta aşk ve ateş birarada

Markanın ruhunu anlatmak, dünyanın en zor işi. Hele bunu 30-40 saniyede yapmak, daha da zor. Geçen Cuma günü Bursa Ticaret Odası'nın (BTSO) Ulusal Girişimcilik Kongresi'nde konuk konuşmacıyız. Benden sonra Fatoş Karahasan konuşuyor ve son derece basit fakat mükemmel bir örnek veriyor:"Şu anda kapıdan Arçelik girse ve ben size sorsam: 'Nasıl biri geldi?" desem. Bu soruyu nasıl yanıtlarsanız, işte Arçelik markasının ruhu da odur!" Her markanın bunu kendisine sorması ve o markayı satan, pazarlayan, yöneten, üreten, satın alan, satış sonrası hizmet veren herkesin aynı yanıtı vermesi gerekir. Markalar bunu sağlamak için marka konumlandırma reklamları yaparlar. Bunlar satış yönelimli olmaktan çok markanın ruhunu hedef kitlenin beynine nakşetmeye yöneliktir. Fiat da benzer bir stratejiye geçmiş. Puccini'nin müziği eşliğinde, 'İtalyan Ateşi' teması çerçevesinde, araç üretiminden detaylar alarak 'insanla makinenin aşkı'nı anlatan bir film yapmışlar. Yeni ajansları TBWA'nın ilk ürünü bu. Geçen hafta iletişim konusunda yazı yazanlara bir yemek verip, gazeteleri tek tek ziyaret ederek, bu işten ne murat ettiklerini anlattılar: Tofaş-Fiat karmaşasına, bu iki markanın birbirini yemesine son vermek. Fiat'ı ürün markası, Tofaş'ı da onu uluslararası boyutta üreten, ithal eden ve ürüne satış sonrası hizmet veren kurum olarak konumlamak. Her iki markanın ruhuna göre iletişim yapmak. Hedeflerine tam olarak ulaşmışlar mı? Tek bir filmle yıllardır oturmuş karmaşayı çözmek kolay değil. Ama iki yıl süren sabırlı bir iletişim mücadelesinde belli bir noktaya gelmenin yeni ürünü olarak görüyorlar bu filmi. Bizce doğru yoldalar. Fakat gidilecek daha çok yol var. Onlar da bunun bilincinde. Önümüzdeki günlerde yeni lanse edecekleri, Avrupa'da geçen yılın otomobili seçilmiş olan Panda lansmanı ile önümüzdeki günlerde bu stratejiyi pekiştirmeyi planlıyorlar. Kampanyayı bir de yazılı basın ilanlarını ile destekleseler, bizce amaçlarına daha hızlı yaklaşacaklar.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Düzenli orduyu ihmal etmeyelim   / 28-04-2004
 Doğru duygu sömürüsü işe yarar   / 21-04-2004
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
 Toyota'nın kızı nihayet geldi!   / 07-04-2004
 Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor?   / 31-03-2004
 Scenic 'demode değilim' diyor   / 24-03-2004
 Elodie tüm görüşlerimi değiştirdi   / 17-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Türkiye'de dev zirve
Türk otomotiv sektörü önümüzdeki ay...
ALİ SAYDAM
Lastik ve CEO fabrikası
Bu yıl Brisa'nın 30'uncu yılı...
Her dilden türkü
Her dilden türkü
"3 Kadın"ın aşk türküleri Türkiye'nin farklı kültürlerinden seçildi.
Teselli yerine tecavüz ettiler
Teselli yerine tecavüz ettiler
Sevgilisiyle tartışan genç kızı "Biz seni teselli ederiz" diyerek eve...
İngiliz ordusunda hayalet avcılığı
İngiltere'deki Devonport donanma üssü... Gece görüş dürbünleri ve...
Kaplancılar fiyaskosu
Almanya'da adalet skandalı... Münster Mahkemesi, Metin Kaplan'ın...
YÖK yasasına veto
Cumhurbaşkanı Sezer, YÖK'ün yapısını değiştiren ve imam hatip lisesi...
Başbakan'dan 3 Mesaj
Piyasalara: IMF ile yola devam edeceğiz
Avrupa...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.