kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Çin'i tehdit değil iş ortağı gibi görmeliyiz
Çin'i tehdit değil iş ortağı gibi görmeliyiz

Abdullah Kiğılı, "Nike dikimi Çin'de yaptırıyor. Onlarda tasarım yok. Bu bizim için avantaj" dedi.

Türk tekstil sektörünün koleksiyon, tasarım, dikiş, Ar-Ge ve pazarlamayı, dünyanın önemli markalarına fason iş yapmaya başladıktan sonra öğrendiğini söyleyen Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, sektörün son 20 yılda büyük aşama kaydettiğini belirtti. Önceki gün MTV'de yayanılanan Business Class programında Yavuz Semerci'nin konuğu olan Abdullah Kiğılı, Türk tekstil sektörünün Avrupa'nın en önemli marka ve imalatçıları ile birebir rekabet eder duruma geldiğine dikkat çekti. Sektörün çok canlı ve çalışkan olduğunu ifade eden Kiğılı, şunları söyledi: "10 yıl önce fuarlara gittiğimizde kartvizitimizde Türkiye ibaresini görüp bize mal vermeyenler, şimdi bizi baş tacı yapıyor. 5 yıl sonra dünyada Armani kadar önemli ve prestijli bir Türk markası yaratacağımıza inanıyorum. Aslında bunu şimdiden başarma yolunda ilerleyen şirketler var. Mavi Jeans ve Colins bunun başarılı örnekleri.
" Türkiye'deki yatırımlarını tamamlamak üzere olduklarını, 22 ilde 50'yi aşkın mağazaya ulaştıklarını söyleyen Kiğılı, artık yurtdışına açılacaklarını, ağustos ayında Almanya'da yeni mağazalar açacaklarını açıkladı. Avrupa'da bir takım elbisenin en az 500 Euro olduğuna işaret eden Kiğılı, Avrupa markalarında aşırı bir kâr marjı olduğuna değindi. Kumaş, hammadde, teknoloji ve dikiş gibi maliyetler gözönüne alındığında Türkiye'nin sektörde rakipsiz olduğunu iddia eden Kiğılı, Almanya pazarına kendi üretimleri, markaları ve koleksiyonları ile iddialı bir giriş yapacaklarını ifade etti.
Çin'in bir tehditten çok, iş ortağı olarak düşünülmesi gerektiğini söyleyen Kiğılı, Nike gibi önemli spor markalarının artık dikiş işlemlerini Çin'de yaptırdığını vurguladı. Ancak Çin'de tasarım, marka ve Ar-Ge olmadığını ve bu avantajı Türkiye'nin iyi değerlendirmesi gerektiğini ifade eden Kiğılı, Türkiye'nin bir an önce tecrübe, kültür ve kalitesi ile ön plana çıkarılması gerektiğini vurguladı.
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Piyasa sarsıntıyı şimdilik atlattı
 Tüketiciye imalathaneyi denetleme hakkı
 Alo'da yurtdışı % 50 şehirlerarası % 40 ucuzluyor
 Aksoy: Şirketlerimin içi kesinlikle boş değil!
 Mudilerin yüzde 1'i güvence dışı kalacak
 Bir zamanlar onlara cesur yürek diyorlardı...
 Ekonomide IMF hazırlığı
 SPK'dan Selçuk Yaşar'a suç duyurusu
 'Kredi faizlerinde artış bizi endişelendirmiyor'
 Tatneft: Tüpraş için para hazır
 'Kayıt altında olmanın vebalini ödüyoruz'
 Arçelik: Petrole bağlı zam olabilir
 IMF, 3 Haziran'da İstanbul'a geliyor
 'Gölge' Agnelli öldü
 Özatay: IMF ile devam edilmeli
SERVET YILDIRIM
Bu gizliliğe gerek var mı?
Yeni bankacılık yasa...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Telekom müşterisi özel alocu oluyor
Türk Telekom'un...
Her dilden türkü
"3 Kadın"ın aşk türküleri Türkiye'nin farklı kültürlerinden seçildi.
Teselli yerine tecavüz ettiler
Sevgilisiyle tartışan genç kızı "Biz seni teselli ederiz" diyerek eve...
Büyük savaş
Büyük savaş
Houston'da radyoterapi ve kemoterapi tedavisi gören Filiz Akın'ın...
'Bu işi bırakabilirim'
'Bu işi bırakabilirim'
Hande Ataizi değişti, hem de çok değişti. Altın Portakallı bir oyuncu...
IMKB
E: 17,328 D:% 0.95
DOLAR
S: 1,492,000 D:% -0.60
EURO
S: 1,823,000 D:% -0.98
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.