Bu bankada 3 bin kişinin 200 milyon $ mevduatı var
9 ay önce Türkiye'de butik bankacılığı dönemini başlatan BankEuropa bu süre içinde 3 bin kişiye ulaştı. Bu kişilerin toplam mevduatı ise 200 milyon doları buldu. Orta ve üstü gelir grubuna hitap eden BankEuropa'da bugün personel başına 15 müşteri düşüyor....
Aktif büyüklüğü 62 milyar Euro'yu bulan Banco Comercial Portugeus (BCP) Group 2002 yılında TMSF'den Sitebank'ı aldığında herkes Portekizli bu grubun nasıl bir politika izleyeceğini merak ediyordu. Uzun bir hazırlık döneminin ardından Temmuz 2003'te BankEuropa adı altında butik bankacılığını başlatan grup, Türkiye'ye olan ilgisini kesmiş durumda değil. Grup bir yandan BankEuropa ile yol alırken diğer yandan da fırsat bulduğunda yatırım yapmak üzere faktoring, leasing, sigortacılık sektörlerini kolluyor. Yaklaşık 9 aydır Türkiye'de tasarrufları 40 milyar liranın üzerindeki gruba hizmet veren BankEuropa'nın Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Genç, Portekizli grubun Türkiye'ye yatırım yaptığı için son derece memnun olduğunun altını çiziyor. Genç, grubun Türkiye'de başka alanlarda da yatırım yapmakta kararlı olduğuna işaret ederek, bu nedenle özellikle finans sektörünü yakından takip ettiğini kaydediyor. BCP'nin Türkiye'de geçen 9 aylık sürede aldığı yol hakkında da bilgi veren Genç, BankEuropa'nın şu anda 3 bin müşteriye ulaştığını belirterek, "Müşterilerimizin portöy büyüklüğü de 200 milyon doları aştı. Ama biz sadece mevduat toplayan banka değiliz. Kredi de veriyoruz. Bu süre içinde yaklaşık 15 milyon dolar taşıt, konut ve bireysel kredi verdik. Bizim için bu rakamlar hedeflerin üzerinde. Biz de müşterilerimiz de çok iyi kazanıyor" diyor.
'YÜZDE 30 PAY ALSAK YETER' BankEuropa'nın hedef kitlesi büyük şehirlerde yaşayan, sayıları 220 bini bulan orta ve ortanın üstü gelire sahip olan kesim. "10 yıl içinde bu kitle içinden yüzde 25-30 pay alsak yeterli. Biz 100 bin müşteri ve büyük ciro hedefleri ile yola çıkmadık. Acelemiz yok. Ağır ama emin adımlarla ilerliyoruz" diyen BankEuropa Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Genç, bu kitleye ulaşmak için neler yaptıklarını ise şöyle anlatıyor: "Önce araştırıyoruz. Bu insanlar nerelerde yemek yer, nasıl araba kullanır, nasıl para harcarlar. Sonra onların olduğu yere, yani müşterinin ayağına giderek hizmet veriyoruz. Bugün 3 bin müşterimizin 2 bin 500'ü İstanbul'dan. Kalan 500 kişi Ankara ve İzmir'deki müşterilerimiz." 10'u İstanbul, biri Ankara, bir diğeri de İzmir'de olmak üzere 12 şubesi olan BankEuropa'ya Denizli, Gaziantep, Mersin, Bursa gibi illerden "burada da şube açın" diye sık sık teklifler de geliyor. Genç yakın zamanda bu illerden birinde karar kılacaklarını belirtse de şube sayısının hızla artmayacağının da işaretini veriyor.
UZUN VADE OTURMADI 3 bin kişilik müşteri kitlesinin profili hakkında da bilgi veren Genç, henüz uzun vadenin Türkiye'de oturmadığını belirterek, "Dönem dönem bazı yatırım enstrümanları ön plana çıkıyor. Herkes moda diye örneğin Eurobond istiyor. Ancak son günlerde görüldü ki bu çok doğru değilmiş. Bu nedenle yatırımcıların eğitilmesi bilinçlendirilmesi gerekiyor. Herkesin risk durumu farklı olduğu için tercihleri de farklı olabiliyor. Biz bu dönemde yatırımcımızın ufkunu açmaya çalışıyoruz. Ancak henüz uzun vade oturmuş değil. Halen döviz mevduatında üç ayın üzerine çıkılmıyor. TL'de ise kısa vadeler tercih ediliyor" değerlendirmesinde bulunuyor. BankEuropa müşterilerine kredi kartı da veriyor. Şu anda bu sayı da 500 civarında. Kredi kartlarının puan toplama, taksit yapma gibi özellikleri olmadığını anlatan Genç'in bu konu ile ilgili yorumu ise şöyle: "Burada iddialı değiliz. Biz kredili kredi kartı veriyoruz. Ancak bir bankadan alabilecekleri her türlü hizmeti sunuyoruz. Herşey tek bir çatı altında toplanıyor. Bu nedenle bizim müşterilerimiz genelde şubeye gelmezler. Telefon ile porftöy yöneticileri ile konuşup bir sorunları varsa ya da bir yatırım yapacaklarsa çözerler."