Golf markası ile dondurma pazarına giren Ülker'in Gıda Grubu Başkanı Yurdagül, "Biz üçüncülüğü sevmeyiz. Bu yıl pazardan yüzde 20 pay almayı hedefliyoruz" dedi.
Alman Schöller'in Bursa Akçalar'daki fabrikasını satın alan ve 35 milyon dolarlık yatırımla Golf Dondurma markasını yaratan Ülker Gıda, kola da olduğu gibi bu sektöre de iddialı giriyor. "Biz üçüncülüğü sevmeyiz" diyen Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, bu yıl pazar paylarını yüzde 20'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. 200 milyon dolarlık dondurma pazarına Golf ile adım atan Ülker Grubu, Bursa'da Natura Gıda Sanayi fabrikasında üretime başladı. Yeni ürünlerinin tanıtımı için dün basın ile biraraya gelen Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, TSE standartlarına göre dondurmada süt tozu kullanımının yeterli olmasına karşın Türkiye'de ilk kez dondurmada taze süt kullanmaya başladıklarını ifade ederek, bunun ciddi bir proses değişikliği ve yatırım anlamına geldiğini söyledi. 2003'ün Ülker ölçeğinde tüm Türkiye'yi kapsayan bir operasyon yapabilmek için yatırım yılı olduğunu, bu kapsamda dondurma sanayinin gerektirdiği her alanda ciddi yatırımlar yaptıklarını anlatan Yurdagül, Bursa'daki fabrika büyüklüğünü inşaat ve montaj çalışmasıyla 2 katına çıkardıklarını kaydetti.
50 BİN NOKTAYA ULAŞTI Metin Yurdagül, 35 dönüm arazi üzerine kurulu tesislerde 260 kişi çalıştığını ve 116 çeşit dondurma üretildiğini belirterek, şu anda yıllık 30 milyon litre üretim kapasitesine ulaştıklarını söyledi. Ülker'in dondurma işine yaptığı yatırım toplamının 35 milyon doları bulduğunu, 350 dağıtım aracıyla Türkiye'ye yayılmış 50 bin noktada satış gerçekleştirdiklerini anlatan Yurdagül, şöyle devam etti: "Biz üçüncülüğü sevmeyiz. Diğer Ülker ürünlerinde olduğu gibi Ülker Golf'ün yeni kapasitesi ve yeni ürün çeşitleriyle dondurma pazarının büyümesine katkıda bulunacağını düşünüyoruz. Bir diğer amacımız da, dondurma tüketimini sezonluk olmaktan çıkarıp 12 aya yaymaktır."
HERKESE UYGUN ÜRÜN Yurdagül, gazetecilerin soruları üzerine de, dondurmada taze süt kullanmanın çok önemli bir fark olduğunu ifade ederek, "Ülker kaliteye çok fazla önem veriyor. Ayrıca 250 bin ile 2 milyon lira arasında değişen fiyatlarla kolay erişilebilen, her bütçeye her sınıfa hitap eden bir ürün. Söz konusu etkenler birleştiğinde diğer ürünlerdeki gibi bir başarı yakalayacağımızı ümit ediyorum" diye konuştu. Türkiye'de şu anda yaklaşık 200 milyon dolarlık bir dondurma pazarının söz konusu olduğuna dikkat çeken Yurdagül, 50 bin satış noktasını 12 ay boyunca işler hale getirmeyi amaçladıklarını söyledi. Metin Yurdagül, pazardaki rakiplerine ilişkin bir soruya ise "Biz rakiplerimize karşı her zaman saygılıyız. Saygı ve piyasanın gerektirdiği koşullarda yarışacağız" yanıtını verdi.