kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Tüm Türkiye'deki Tofaş bayilerine Fiat tabelası takılacak
Tüm Türkiye'deki Tofaş bayilerine Fiat tabelası takılacak

Tofaş, Fiat'ın marka, kendisinin de kurumsal kimliğini öne çıkartacak.
Tofaş, rekabet koşullarına uyum sağlamak için yeniden yapılanma programına start verdi. Fiat markası ile Tofaş'ın kurumsal kimliğini ayrı ayrı vurgulamak isteyen şirket, eğitim ve reklam stratejilerinin yanı sıra tüm ülke çapındaki bayilerin sinyalizasyonunu değiştirme kararı aldı. Ancak isterseniz bu noktaya nasıl gelindi, onu bir hatırlayalım Bu program oluşturulurken kullanılan en önemli bilgi kaynaklarının başında pazar araştırmaları geliyordu. Ama bu araştırmalar Tofaş açısından bazı sorunlara işaret ediyordu. Elde edilen bilgiler, Tofaş ve Fiat markalarının tüketicinin zihninde birbirine karıştığını, Tofaş'ın bir kurum olarak değil, otomobil markası olarak algılandığını ve bu algının Fiat markasının gölgelemesi nedeniyle Tofaş'tan daha az tanındığını ortaya koyuyordu. Dolayısıyla hem kurumun hem de markanın net bir şekilde algılanabilmesini sağlayacak ve karışıklığı ortadan kaldıracak şekilde yeniden konumlandırılması gerekiyordu.

2001'de start verildi
Bu amaçla 2001'den itibaren bir çalışma başlatıldı. Çalışmanın hedefi, bir yandan Tofaş ve Fiat'ın birbirinden ayrıştırılması, Tofaş'ın kurum, Fiat'ın ise ürün olarak tüketicinin zihninde konumlandırılmasının sağlanmasıydı. Bu strateji 2002 Mart ayı içinde tanıtıldı. 2002-2003 yılları arasında da önemli adımlar atıldı. Bir yandan iletişim çalışmaları ile kurum-marka ayrımı pekiştirilmeye çalışılırken, diğer yandan Fiat markası olarak geniş kesime hitap eden ürün gamının tamamlanması hedeflendi. Fiat Stilo, Fiat Punto ve 1.3 Multijet dizel motor devreye alındı. Şimdi ise ana stratejide yeni bir aşamaya gelindi. Tofaş, bu noktada Fiat markasının kimliğini daha da netleştirmeyi hedefliyor. Peki bunun için neler yapıldı veya yapılacak? İlki mart ayı içerisinde tüm satış ve servis ağına duyurulan Müşteri İlişkileri Prensipleri (MİP) ortaya çıktı. Her çalışanın cebinden eksik etmediği bu kitapçıkla, tüketicilerin beklentilerinin daha iyi karşılanması planlanıyor. Tabii bu sadece kitapçıkta kalmıyor, her maddenin belirli günlerde eğitimine kadar dayanıyor. İkinci adım Nisan sonundan itibaren TV'de yayınlanmaya başlayan marka ile ilgili reklam.

Yeni model dopingi
Üçüncü adım bu yıl içerisinde pazara sunulacak yeni ürünler. Bu ayın sonuna doğru yollara çıkacak Fiat Panda ve Fiat Idea ile ürün gamı genişleyecek. Ve son olarak, belki de en önemlisi, Fiat markasının belirgin şekilde ön plana çıkarılacağı sinyalizasyonların değiştirilmesi Bayi ve servisler artık Fiat logosuyla tüketicilere hizmet verecek. Bu da 137 satış noktası ve 171 satış sonrası hizmet noktası anlamına geliyor. Bu yıl içerisinde bayiler ve servisler müşterilerini yepyeni bir çehre ile karşılamaya hazırlanıyor. Bu arada şirket motorsporlarında da iddiasını sürdürüyor. Zaten marka imajına giden yolda motorsporları büyük rol oynuyor.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Sigortasız otomobillere on line takip
 Fiyatını gören, bayiye bir kez daha uğruyor
 Emniyet kemeri ağır yaralanmaları yarı yarıya azaltıyor
 Ticarete Fransız öpücüğü
 Shell Smart Card sahipleri Dökme LPG ile puan kazanacak
 Castrol, İzmit'teki Seat Cup'ta, ücretsiz yağ değişimi...
 Japonya 'zam' diye bastırıyor biz direniyoruz
 Mucizeye imza atan pilot
 Çakır'a selam, Astra'ya devam
 Fakir Anadolu, kişi başına düşen otomobilde birinci!
 Yüzde '0' faizle Alfa Romeo
 Kredi taksitleri ayda 22 milyon zamlanacak
 51 bin ABD'li Hyundai'nin kalitesine tam not verdi
 Fulda kış lastiğini sizin için saklayıp yenisiyle...
 Fabia'nın sportif modeli RS 37.8 milyar liraya düştü
 Renault'da servis ve bakım fiyatları fikslendi
 Sadece gençler değil aileler de devrim yapıyor
 Hem iş hem hobi amaçlı
 Otomotivciler barışın müziğini destekledi
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Fotoselli trafik ışığı Türkiye'ye uyar...
Ebru'yu hayata döndüren dost
Ebru'yu hayata döndüren dost
Bisikletten düşüp beyin kanaması geçiren Ebru komaya girdi. Can dostu...
Asiye okulunun kapısında öldü
Asiye okulunun kapısında öldü
Adıyaman'da aşırı hız nedeniyle kontrolden çıkan otomobil, bir...
Gerekirse göndeririz
Dışişleri Bakanı Gül, SABAH'ın "ABD, Türkiye'den Afganistan'a 300...
Konvansiyon kavgası
ABD Savunma Bakanı Rumsfeld, Irak'taki sorgularda Cenevre...
Dünyaya zeytin dalı uzatalım
Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı'na bağlı Kültürlerarası Diyalog...
YÖK'te söz sırası Çankaya'ya geçti
YÖK Tasarısı Meclis'ten, 19 saatlik maratonun sonunda AKP'nin 251 evet oyuyla...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.