Toplam475 milyon dolara mal olan İmam Humeyni Havalimanı'nın, Tahran'ın mevcut Mehrabad Uluslararası Havalimanı'nın yerini alması planlanıyordu. Ancak iki yerel havayolu şirketinin itiraz etmesi ve İran'ın muhafazakar medyasının da destek vermesiyle, geçen hafta TAV personeline havalimanından ayrılması söylendi ve yerlerine, milli havayolu şirketi olan İran Air'in çalışanları geldi. Havalimanının müdürü Hüseyin Pirouzi Reuters'a yaptığı açıklamada, "Sanırım onlara (orduya), Türklerin alanda bulunduklarına dair yanlış bilgi verildi, halbuki onlar cuma gününe kadar havalimanını boşaltmışlardı... Silahlı kuvvetler cumartesi geç saatlerde havalimanının tekrar açılması için izin verdi; Ancak yetkililer, hayati risk olmaması açısından öncelikle konunun tam olarak çözümlenmesi gerektiğine karar verdiler" dedi.
Tazminat Ödenebilir İmam Humeyni Havalimanı projesindeki birçok gecikme nedeniyle eleştirilen İran'ın Ulaştırma Bakanı Ahmet Khorram, havalimanını işletme anlaşmasının iptal edilmesi halinde TAV'a tazminat verileceğini söyledi. TAV'ı oluşturan şirketlerden Akfen'in internet sitesinde yer alan bilgilere göre, İmam Humeyni Havalimanı yılda 8 milyon yolcu kapasitesine sahip ve İran İslam Cumhuriyeti Yol ve Ulaşım Bakanlığı ile 1 Eylül 2003 tarihinde imzalanan 193 milyon dolar bedelli sözleşme ile uluslararası terminal binası 1 Şubat 2004'te törenle hizmete açıldı.