kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Reklam araları nasıl değerlendirilir?
Ya kuponları yırtan olduysa?
Okuyucu mektupları
GAF oloji

Reklam araları nasıl değerlendirilir?

Dizileri bölen uzun reklam kuşaklarını oyuna çevirip, ruh sağlığınızı koruyabilirsiniz!..

İşte, "Yakından Kumanda" dan bir kamu hizmeti daha... Görünen o ki, dizilerin, yarışmaların, filmlerin aralarına giren uzun reklam kuşakları televizyon başındaki halkımızın ruh sağlığını ciddi şekilde tehdit ediyor. Ama öte yanda özel televizyonların yaşamlarını sürdürebilmeleri için de bu reklamlara ihtiyaçları var. Peki çözüm ne? Çözüm; hayatın size verdiği limonlar karşısında yüzünüzü ekşitmek yerine onlardan "limonata" yapmak. Nasıl mı? Reklamları "oyuna" çevirerek. İşte reklam kuşakları sırasında "ailecek" oynayabileceğiniz, keyifli oyunlar. (Allah, bu köşenin sahibiyle birlikte tüm reklam mağdurlarının akıl sağlığını korusun. Amin!)

Reklam Bulmaca: Klasik bir oyundur. Reklam başladığı anda hangi ürünün reklamı olduğunu ilk söyleyen puan alır. Kuşak bittiğinde en fazla puan toplayan aile üyesinin her istediği yerine getirilir. Tabii bir sonraki kuşağa kadar.

Reklamlardan Fal Tuttum: Özellikle evde kalmış hanımlar için can sıkıntısına bire birdir. Kuşağın bir yerinde, "Bundan sonra gelecek reklam benim olsun" dersiniz. Dış cephe kaplama reklamı gelirse, yakında bir cilt sorunu yaşayacaksınız demektir. Terlik reklamı çıkarsa, yola gideceksiniz. (Reklamda üç çift terlik varsa, üç vakte kadar) Banka reklamı görürseniz, para gelecek demektir. Beyaz eşya, mobilya reklamı ise "hayırlı kısmete" işarettir.

Reklam Türetmece: Yine aile üyelerinin topluca oynayacağı bir oyundur. Diyelim ki, ekrana bir otomobil reklamı geldi. Hemen televizyonda reklamı yapılan diğer otomobil markalarını saymaya başlayacaksınız. En fazla sayıda reklam türeten aile üyesi, "kuşağın şampiyonu" olacaktır.

Nerede Kalmıştık: Reklam kuşağı bittiğinde dizinin, filmin ya da yarışma programının reklamlarla bölünmeden önceki en son cümlesini hatırlayan aile üyesi o bölümün birincisi ilan edilir. Zordur, ama imkansız değildir!

Ya Sabır: Programın en heyecanlı yerinde giren 10 dakikalık reklam kuşağını ağzını bozmadan, sükunetle izleyebilen aile üyesine "Altın Kuşak Centilmenlik Ödülü" verilir. Söz konusu aile üyesi hidayete ermiş olabilir. Yerinden kalkıp, semazenler gibi dönmeye başlarsa, endişe edilmemelidir...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Perhiz üstü lahana turşusu   / 06-05-2004
 Mutsuz kadınların ülkesi   / 05-05-2004
 Halk, yönetmenin elini tutarsa   / 04-05-2004
 yıllık kahvenin hatırı   / 03-05-2004
 Reklam araları nasıl değerlendirilir?   / 02-05-2004
 Tarihi fırsat ayağımıza geldi   / 01-05-2004
 Senaristler çıkmaz yola girince...   / 30-04-2004
 TV'ler bilmeden korsanı destekliyor   / 29-04-2004
 Son Kale'yi birlikte fethedelim   / 28-04-2004
 Hakkı'nın hakkını teslim edelim   / 27-04-2004
YÜKSEL AYTUĞ
Akademi nasıl aile haline geldi
Akademi Türkiye ilk...
ATİLLA DORSAY
Esrar Perdesi / Hırsız Kız PrimeMax 13.00 -15.10
Ustanın...
Gün Batımını Beklerken
TV8 / 00:30
Yeni Bir Başlangıç
Kanal D / 00:50
Hüznün Yüzü
Star / 13:10
Herşeye Rağmen
atv / 13:35
Ah Müjgan Ah
Kanal 7 / 13:40
Eurovision Maceramız
TRT 1 / 20:30
2002 Timi
Star / 20:30
Gece
CNBC-e / 22:00
NPQ Tartıyışor
MTV / 22:00
İbrahim Sadri sunuyor.
atv / 23:30
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.