kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mete Tansu @ SABAH
 

Nahum: Türkiye bize problem çıkartmadı

Fiat Auto'dan ayrılarak Türkiye'ye geri dönen Jan Nahum, Türk otomotiv sektörünün geleceğinden oldukça umutlu. 2010 yılına kadar yabancıların gözde üretim merkezi olacağımızı savunuyor. Kendisine İş Geliştirme Bölümü Başkanı olduğu dönemde "Tofaş'ı" soruyoruz. Nahum, şunları anlatıyor: "Fiat Auto olarak dünya coğrafyasında nerelerde olacağımıza karar verdik. Olacaksak vizyonumuzu ve ürün gamımızı iyi tarif ettik. En başarılı ülke benim dönemimde, ilk 3-4 ay Hindistan ve Brezilya idi. Sonra Çin çıktı ortaya. Tabii başarıyı iyi tarif etmek lazım. Türkiye krizleri atlatmaya çalışıyordu. Ancak bize çok az problem yaratıyordu. En az zarar eden, hatta kar eden ve gelişme bakımından önemli aşamalar kaydeden bir ülkeydi. Türkiye 2002'de sorun çıkartan, 2003'te ise rolleri değiştiren bir memleketti. Fiat'ın bir Doblo projesi vardı. Türkiye benim üretim merkezim. Bana kalite veriyor mu, zamanında araç temin ediyor mu, herhangi bir sorun çıkartıyor mu, maliyet avantajı var mı... Tofaş bu soruların hepsinden tam not alıyordu." Geçtiğimiz günlerde İstanbul'da yapılan Yatırım Danışma Konseyi toplantısına katılan CEO'ların büyük çoğunluğu Türkiye'nin jeopolitik konumunu tartıştı. Ortak fikir, 'acaba coğrafi konum avantaj mı yoksa dezavantaj mıydı'. Çünkü Türkiye'nin etrafı sürekli kaynıyordu. Nahum ise bu fikre katılmıyor. Siyasi ve ekonomik sürekliliğin şart olduğunu savunan Jan Nahum, "Türkiye, Asya'ya açılan önemli bir kapı ve hiçbir zaman jeopolitik önemini kaybetmeyecek aksine komşuları nedeniyle bu özelliğini daha da artıracaktır" diyor. Jan Nahum'la röportajımız kendisiyle ilgili haberlerin dışında da ilginçti. Şirkette hummalı bir hazırlık vardı. Çünkü eski Tofaş CEO'su Antonio Bene için veda akşamıydı. Kendisi Fiat Holding'in Ar-Ge ve endüstriyel tasarım şirketi Elasis'in başına geçmişti. Bizim orada bulunduğumuz sırada Bene, yeni CEO Diego Avesani ve Jan Nahum bir aradaydı. Nahum bu olayı şöyle tanımlıyor: "Dün, bugün ve gelecek aynı yerde." Kadınlar daha dikkatli Pirelli'nin kurumsal dergisi Radial'de trafik kazaları ile ilgili ilginç bir haber vardı. Türkiye'de ehliyet sahibi olanların sayısı 2003 Eylül ayı itibariyle 15 milyonu aşmış. Bu ehliyet sahiplerinin 2 milyon 259 bin adedini kadınlar oluşturuyor. Ve kadınlar gerek eğitim düzeyleri, gerekse de trafik kazaları açısından erkeklerden daha iyi durumdalar. İstatistiklere göre erkek sürücülerin çoğunluğu ilkokul, kadınların çoğunluğu ise üniversite mezunu. 2002 yılında meydana gelen 80 bin 570 trafik kazasının 77 bin 522'sini erkekler, 3 bin 48 adedini kadınlar yapmış. Tabii bu istatistik kadınların daha usta sürücü olduğu anlamına gelmiyor. Ancak daha dikkatli araç kullandıkları kesin.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Otomotiv Mühendisliği Fakültesi'ne az kaldı   / 17-03-2004
 Hurda teşviği sürmeli   / 10-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Hurda araç borsası tavana vurdu
Otomobil...
ALİ SAYDAM
Fiat'ta aşk ve ateş birarada
Markanın ruhunu anlatmak,...
Metroseksüelin kralıyım
Metroseksüelin kralıyım
Yeni albümü ile değişimini gözler önüne seren Mahsun Kırmızıgül,...
Şimdi delil yeterli
Şimdi delil yeterli
Bir minibüs şoförünü öldürdükleri gerekçesiyle iki kez...
Aslan "pııırrr" Uçuverdi
Rus lider Putin, Dışişleri Bakanı Igor Ivanov'u Batum'a gönderdi.
Güllerin Devrimi-2
AMERİKA'DA eğitim gören Mihail Saakaşvili, Gürcistan'ın...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.