kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Şampiyon iş başında
Şampiyon iş başında
WRC Yeni Zellanda Rallisi sonuçları
Takımlar sıralaması

Saniyeyle gelen şampiyonluk

Yeni Zelanda'da koşulan Dünya Ralli Şampiyonası'nı Peter Solberg kazandı. Bu başarı Subaru'nun 40'ncı birinciliği anlamına geliyor

Dünya Ralli Şampiyonası, son zamanların en heyecanlı yarışına Yeni Zelanda'da tanık oldu. Subaru pilotu Peter Solberg ile Peugeot pilotu Marcus Gronholm arasında müthiş bir mücadele yaşandı. Gronholm aracıyla takla atmasına rağmen, liderin peşini bırakmadı. Finişi gören ise sadece 5.9 saniye farkla ünlü pilot Solberg oldu.

***

Şampiyon iş başında

Ralli Şampiyonası'nın Yeni Zelanda ayağı bol taklalı geçti. Gronholm'le nefes nefese bir mücadeleye girişen Subaru pilotu Solberg, takımının 40'ncı galibiyetini aldı.
Dünya Ralli şampiyonası, belki de son zamanların en heyecanlı yarışına geçtiğimiz hafta sonu Yeni Zelanda'da tanık oldu. Liderlik sürekli el değiştirirken Petter Solberg hâlâ formunu yitirmediğini ve şampiyonluğa en yakın aday olduğunu ispatladı. Ancak Marcus Gronholm de otomobili ile taklalar atmasına karşın Solberg'in ensesini bırakmadı ve bu sezon çok tatlı bir çekişme izleyeceğimizin sinyallerini verdi.

En uzun etaplı ilk gün
Yarışın ilk günü aynı zamanda en uzun etapların da olduğu gün idi. 54 otomobilin start aldığı birinci ayağa, ilk seyirci özel etabını kazanan Petter Solberg birinci sırada başladı. Ancak Marcus Gronholm üçüncü etapta Solberg'i geride bırakmayı başardı. Fakat bir sonraki etapta sıkı bir takla atınca tam 30 saniye yitirdi. Ancak şanslıydı, otomobili düzeltildiğinde yarışa devam edebildi. Fakat liderlik yeniden el değiştirip Solberg'e geçmişti. Tam bu noktada sahneye bir başka Peugeot pilotu Harri Rovanpera çıktı. Rovanpera 7. etapta müthiş bir zamana imza atarak liderliği 1 saniye farkla ele geçirdi. Ancak bu süre Solberg'i geri tutmaya yeteecek gibi değildi. Ve Solberg liderliği yeniden ele geçirdi. İlk günün sonunda pilotlar arasındaki zaman farkı henüz herkes için podyum şansı olduğunun da bir göstergesi idi. Yarışın ikinci günü Petter Solberg için sorunsuz bir gün oldu. Subarusu ile rahat zamanlar çıkaran pilotun tadını kaçıran tek isim ise Marcus Gronholm idi. Gronholm, yaptığı kazayı unutturmak istercesine 4 etapta en iyi zamana imza atarak Solberg'in arayı açmasını önledi. Bu arada Ford pilotu Markko Martin'de bu ikiliyi arkadan sıkıştırmaya başladı. Solberg aradığı zamanı son etapta buldu ve Gronholm ile arasındaki farkı 19.5 sn.'ye çekmeyi başardı. Bunda Gronhom'ün yaşadığı diferansiyel problemi de ciddi rol oynadı. İkinci günün en şanssız ismi ise Carlos Sainz'ı geçmeye uğraşan Ford pilotu François Duval idi. Etapta önündeki otomobilin stop etmesi ile yavaşlamak zorunda kalan pilot, finişe kadar bu otomobili takip etmek zorunda kalınca 25 saniye kaybederek 7. sıraya düştü. Yarışın üçüncü günü ise ciddi anlamda heyecan yaşandı. Yarışı başından beri lider götüren Petter Solberg bir taşa çarpıp spin atıp bir de otomobilinin direksiyonuna zarar verince liderliği, ilk gün takla atan ve bu olayda kaybettiği zamanları büyük bir başarı ile geri toplayan Gronholm'e kaptırdı. Ancak sondan bir önceki etapta Gronholm'ü bir talihsizlik bekliyordu. Bu etapta spin atan pilot son etaba Solberg'in 16.3 saniye gerisinde girdi. Son etapta neredeyse tüm kariyerini ortaya koyarak yarışan Gronholm farkı 5.9 sn'ye çekti. Ancak tüm bu çabaları Subaru takımı pilotu Petter Solberg'in yarışı kazanmasına engel olamadı. Solberg böylece kariyerinin takımının ise 40. WRC zaferine imza atmış oldu.
DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 5 bin Euro'luk otomobilin perdesi yazın kalkıyor
 Çin, 2010'da 100 milyar dolarlık ihracat hedefliyor
 Windows'u dört tekerleğe yükledi
 Formula1'in formülünü çözdü, heyecanı öldürdü
 Ayağının tozuyla İspanya'dan geldi, birinciliği kaptırmadı
 Bir internet sitesi kurup, 5 bin modifiyeciyi buluşturdular
 Hem cep dostu hem de İspanyol boğası gibi güçlü
 Chevrolet Kalos'un güvenliğine ABD'den tam not geldi
 Bridgestone lastikleri testlerde en yüksek notu aldı
 Marka kupalarına mayısta bir yenisi daha eklenecek
 Opet Drag yarışları Antalya'da başladı
 Clio Cup'ta, Selim Özgörkey fırtınası
 Pist Şampiyonası'nda ilk ayak Yıldız'ın oldu
 Hazırlıksız yakalandık
 Kırmızı Elmas, Tunus yarışında yine lider
 Wrangler Cup'ta kupalar dağıtıldı
 Dünyanın yeni gündemi yaya güvenliği
 Mehter marşıyla gelip İzmir marşıyla döndüler
 Palmiyelerin gölgesinde yarıştılar
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Herkes kendi yolunda
Herkes kendi yolunda
Divan Başkanı Nasır'ın girişimiyle yapılan toplantıda "Güçlü bir mali...
Bırakır Giderim
Bırakır Giderim
"AIG hisseleri için ayrılan 23 milyon $ transfere verilmezse istifa...
Gizli protokol iddiası
Gizli protokol iddiası
CHP-MSP hükümetinde görev alan Emre, imam hatip liselerinin 30 yıllık...
TÜSİAD: Tasarı karmaşaya yol açar
TÜSİAD: Tasarı karmaşaya yol açar
Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD),...
Acaristan köprüleri attı
Acaristan köprüleri attı
Gürcistan, Acaristan'a ültimatom verip tehdit edince özerk Acaristan...
Ölümcül Kızamık
Ölümcül Kızamık
Kızamık hastalığı geçiren çocukların beynine sızan kızamık virüsü,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.