Dünyanın en büyük ticari araç üreticilerinden Alman MAN AG, otobüste geçen yıl Polonya ve Türkiye sayesinde 72 milyon Euro zarardan 5 milyon Euro kârla kapattı.
Dünya'nın en büyük ticari araç üreticilerinden biri olan MAN Grubu, 2003'te otobüste Türkiye ve Polonya sayesinde zarardan kurtulup, kâra geçti. MAN Ticari Araçlar Grubu Başkanı Hakan Samuelson Münih'te düzenlenen, 2003 yılı değerlendirme toplantısında, otobüs cephesinde de iki yıl sonra kgeçerek, 2004 yılına iyi bir başlangıç yaptıklarını açıkladı. MAN Ticari Araçlar Grubu'nun 2003'te, 203 milyon euro gelir elde ettiğini belirten Samuelson, bu gelirin büyük bölümünün kamyondan sağlandığına dikkat çekti. Kamyonda küçük çaplı aksaklıkların dışında önemli bir kayıpla karşılaşmadıklarını, AB içinde kamyonda pazar paylarının geçen yıl yüzde 1.2 artışla yüzde 15 düzeyine çıktığını belirten Samuelson, MAN Ticari Araçlar Grubu olarak toplam pazar paylarının ise geçen yıl yüzde 5 düzeyinde azaldığını, bunun da güçlü euro ve ithal araca talebin artmasından kaynaklandığının altını çizdi.
TÜRKİYE 1 NUMARA Otobüs cephesinde ise birkaç yıldır devam eden kötü gidişe 2003 sonu itibariyle dur denildiği ve artıya geçildiğine dikkat çeken Samuelson, bu konuda şunları söyledi: "MAN AG, otobüs satışlarında özellikle 2000'den sonraki iki yılda çok başarılı olamadı. Otobüste 2001 yılını 53 milyon euro zararla kapattık. Zarar rakamı, 2002 yılında 72 milyon euroya çıktı. 2003 yılı için başlangıçta 40 milyon euro zarar hedefledik. Yılın ortalarına doğru ise bu hedefi 20 milyon euro zarar olarak revize ettik. Ancak 2003 sonunda Polonya ve Türkiye sayesinde revize edilen hedeflerimizi de aştık. Ve zarardan kurtulup 5 milyon euro artıya geçtik." Samuelson, toplantı sonrasında sorularımızı cevaplandırırken, Otobüste, MAN Türkiye A.Ş., bir numara. MAN'ın yüksek standartlı otobüsleri Ankara'daki fabrikada üretiliyor" dedi. Standart otobüslerimizi Ankara'da üretmeye devam edeceklerini belirten Samuelson, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'de şu anda önceliğimiz otobüs üretimi üzerinedir. Kamyon üretiminde üs olarak şimdilik düşünmüyoruz. Türkiye bizim için çok iyi bir sanayi üssüdür, sadece bir Pazar değil, üretim merkezidir. Ancak bu herşeyi Türkiye'de üreteceğimiz anlamına gelmez. MAN otobüste, 2003 yılı bilançomuz Türkiye ve Polonya sayesinde artıya geçmiştir."