Tüketicinin, kötü yağın tehlikelerine karşı bilinçlendiğini söyleyen Orkide'nin sahibi Küçükbay, "Kalite-fiyat dengesi de kuruldu" dedi.
ORKIDE markalı ürünleriyle sıvı yağ pazarının yüzde 15'ine sahip Küçükbay Yağ ve Deterjan'ın Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, tüketicinin sıvı yağda kalite- fiyat dengesini çözmeye başladığını ve bilinç düzeyinin hızla yükseldiğini söyledi. Sektörde yaşanan rekabet sonucunda fiyat ve kalite dengelerinin bozulması ve yeterli denetim olmamasından, geçmişte tüketici haklarının çiğnendiğini belirten Küçükbay, şöyle konuştu: "Türk tüketicisi artık sıvı yağda kalite fiyat dengesini kurmaya başladı. Artan sağlık sorunları ve bilinçlendirmeye yönelik kampanyalarla birlikte, kötü yağın tehlikeleri anlaşıldı ve her pahalı yağın iyi olmadığı anlaşıldı. Tüketici artık ürünün içeriğine dikkat ediyor. Bu gelişme, kalite- fiyat politikalarını, gerçekçi düzeyde tutan firmaların iş hacmini genişletti. Yüksek fiyatlarla ürün satan köklü firmalar, fiyatlarını düşürmek zorunda kaldı." Tüketicinin beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda ürün portföyünü genişlettiklerini ifade eden Küçükbay, son yıllarda artan ihracat nedeniyle kapasite artışına gittiklerini belirtti. 2 milyon Euro'luk yatırımla, günlük üretim kapasitesini 900 tona çıkaracaklarını söyleyen Küçükbay, 55 ülkeye toplam 40 bin ton yağ ihraç ettiklerini kaydetti. Orkide markasının Irak, İsrail, Filistin, Libya ve Afrika ülkeleri tarafından tercih edildiğini söyleyen Küçükbay, uygun koşullar sağlandığı taktirde Irak'taki en iddialı markalardan biri olabileceklerini kaydetti.