|
|
‘İstanbul New York olarak anılmalı’
Türkiye’nin önemli bir tanıtıma ihtiyacı olduğunu düşünerek kurulan Türkiye Tanıtım Konseyi, ülkemizin imajını tazelemek için önemli çalışmalara imza atmaya hazırlanıyor Türkiye’nin önemli bir tanıtıma ihtiyacı olduğunu düşünerek kurulan Türkiye Tanıtım Konseyi, ülkemizin imajını tazelemek için önemli çalışmalara imza atmaya hazırlanıyor.
Yıllardır sadece çekilen turizm içerikli reklam filmleriyle tanıtılan Türkiye'nin imajını düzeltmek için 13 kuruluş 'Türkiye Tanıtım Konseyi' adı altında bir araya gelerek 'Türkiye Markası Projesi' başlattı. Proje çerçevesinde AB, turizm, İstanbul, dış ticaret, yabancı sermaye, kültür ve sanat, popüler kültür ve moda-folklor-gastronomi ekseninde bir Türkiye markası yaratılacak. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile de bir görüşme yapan konsey üyeleri, başbakandan destek aldıklarını belirterek, konunun bu ay içinde bakanlar kurulunda ele alınacağını söyledi.
KOORDİNASYON YOK Türkiye Tanıtım Konseyi İcra Kurulu Başkanı Erkut Yücaoğlu, konuyla ilgili olarak Türkiye'nin tanıtımı konusunda ciddi bir eksikliğin yaşadığını, tanıtım faaliyetlerinin de birbirinden kopuk ve koordinasyonsuz yapıldığını ifade etti. "1.5 yıl önce bir araya geldik. Resmi kuruluşumuzu ise 6 ay önce gerçekleştirdik" diyen Yücaoğlu, marka çalışmalarında imajlarını düzelterek, Avustralya, İrlanda, Güney Afrika, İspanya gibi ülkeleri örnek aldıklarını belirtti. Markalaşma sürecinin 3 ile 5 yıl arasında değiştiğini vurgulayan Yücaoğlu, dünyada başarılı tanıtımlara her yıl 50 ile 200 milyon dolar arasında bütçe ayrıldığına dikkat çekerek şunları söyledi: "Dünyada marka ülkeler olarak tanınanların programlarını yürüten uzmanlarla fikir alışverişinde bulunduk. Tanıtım stratejileri belirledik. Aslında Türkiye'nin bir imajı var. Olumsuz yönleri ağır basıyor. Güçlü olduğumuz noktaları öne çıkarıp, sürekli hale getirmeliyiz. Sözgelimi turizm ve tarih gibi... İstanbul burada çok öne çıkıyor. İstanbul'un New York ya da Paris gibi anılması lazım." Yücaoğlu, 2004'ün Türkiye için çok önemli bir yıl olacağını da belirterek, "NATO zirvesi yapılacak, olimpiyatlar var, dünya basın kuruluşlarının genel kurulu Türkiye'de yapılacak... 2004 programı çok yoğun. Bütün bunları lehimize çevirmek gerekiyor" diye konuştu.
NELER YAPILACAK? Başbakan Tayyip Erdoğan'ın da projeye çok olumlu yaklaştığını ifade eden Yücaoğlu, "Devletin katkısı çok önemli. Başarı için devlet, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının (STK) birlikte çalışmasını sağlamak gerekiyor" dedi. Türkiye'nin markalaşması için alt başlıkların henüz tek tek çıkarılmadığını belirten Yücaoğlu genel olarak yapılacaklar konusunda şu örnekleri verdi: "İngiltere'de futbol ile tanınıyoruz. Ama heyecanlı, ön yargılı ve kavgalı olan imajımızı keyif verici hale dönüştüreceğiz. Almanya'da Türkler'in kurduğu 50 bin tane işletme var. Yarattıkları istihdamın 3'te biri Türkler'e, 3'te ikisi ise Almanlara'a ait. Bunun Alman ekonomisine katkısı anlatılarak farklı bir imaj çizilebilir. Türkiye'de mülk sahibi ve burada oturmayı tercih eden yüzlerce Avrupalı insan var. Bunları kullanabiliriz."
***
Tanıtım Konseyi'ni oluşturan kuruluşlar Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türkiye Sanayici ve İşadamları Derneği, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, Reklamverenler Derneği, Türkiye İhracatçılar Meclisi, Televizyon Yayıncıları Derneği, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu, Reklamcılar Derneği, Uluslararası Reklamcılık Derneği, Turizm Yatırımcıları Derneği, Türkiye Seyahat Acentaları Vakfı, Halkla İlişkiler Derneği, Araştırmacılar Derneği.
|