kapat
04.11.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ
limasollu
TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL



GREENCARD

Cumhuriyeti ihracatla tanıttık

Türkiye, 10 ayda geçen yılın tamamını geride bırakarak 39 milyar dolarlık ihracat yaptı. Şirketler de Cumhuriyet'in gücünü 137 ülkeye böyle gösterdi

İhracatçılar Cumhuriyet'in kuruluş yıldönümünde, 80 yılın rekorunu kırarak bir ayda 4.9 milyar dolarlık ihracata imza atmayı başardı. En büyük dış ticaret ortağımız Almanya'dan Güney Amerika'nın öbür ucundaki Şili'ye, Çin'den Eritre'ye kadar dünyanın 137 ülkesine mal satan yapan Türk firmaları, 2003'ün 10 ayında 39 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Geçen yılın tamamında 36 milyar dolar ihracat yapan Türkiye, döviz kurunda uzun süren düşüşe rağmen bu yıl, koyduğu 46 milyar dolarlık hedefe ulaşacak gibi görünüyor.

KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER
Üstelik ihracatın içinde katma değeri yüksek malların oranının gittikçe artış gösteriyor olması Türkiye adına kazanılmış en büyük artı. Eskiden ham bez, pamuk, işlenmemiş mamul satan Türkiye, bugün hazır giyim, makine, otomobil ve elektronik ürünler ihraç eder duruma geldi. Yani eskiden 100 bin ton hammadde satıp 1 milyon dolar gelir elde eden Türkiye'nin, bugün 1 milyon dolar elde etmesi için 100 adet otomobil satması ya da bin 500 adet buzdolabı satması yeterli oluyor. İşte bu tablo, Türkiye ekonomisini düzlüğe çıkaran en büyük etken oldu. Bizi yurtdışına zorlayan biraz da son 10 yılda yaşadığımız dört büyük kriz oldu.

ZORUNLU İHRACATÇI OLDUK
Özellikle son dört yılda Cumhuriyet tarihinin en büyük krizleri ve felaketi ile iç pazarını kaybetme noktasına gelen Türkiye, ihracata sarıldı. Çünkü girilen tünelden çıkmak için açık kalan tek kapı ihracattı. Kurların yüksek olduğu kriz döneminde ihracatın tadını alan firmalar, kurlar düştükten sonra, ağlasalar da rekorlar kırmaya devam etti. Ve belki de Türkiye'de ilk defa ihracatın aylık seyri, bu kadar çok insan tarafından izlenir oldu. Hiç kuşkusuz bu hedefe ulaşmak için küçükten büyüğe her şirket üzerine düşen görevi en iyi şekilde yapmak için gayret gösteriyor. Ama bazıları var ki onları, 'ihracatın baronları' olarak tanımlamak herhalde yanlış olmaz. Vestel, Ford Otosan, Oyak-Renault, Tofaş, Arçelik, Yeşim Tekstil, Şişecam, Sasa, Ekom Eczacıbaşı, İçdaş... Bu sayıyı binlere, yüzbinlere, hatta milyon adetlere ulaştırmak mümkün.


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
hibe destekler

Sarı Sayfalar
GreenCard
TEMA

Copyright © 2003, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır