kapat
15.08.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

GREENCARD

'Hamoğlu tekstile maalesef yanlış markayla giriyor'

"Naf Naf'tan, kâr üretmediği için vazgeçtim" diyen Mustafa Taviloğlu, "Sayın Hamoğlu tekstile yanlış markayla giriyor. Sorsaydı, ona daha iyi markalar önerirdim" dedi

Mudo'nun patronu Mustafa Taviloğlu, 15 yıldır pazarladıkları Naf Naf'tan, markanın artık koleksiyon yaratamadığı ve kâr ettirmediği gerekçesiyle vazgeçtiklerini belirterek, "Satılabilecek olsa ben marka bırakır mıyım? Naf Naf Türkiye'de ölmüş bir marka, bir daha da dirilmesi zor" dedi. Mudo tarafından pazarlanan Fransız markaları Naf Naf ve Chevignon'un, Mudo'nun finansal sıkıntıda olması nedeniyle Hamoğlu Holding'e geçtiği yolunda hafta sonunda yayınlanan haber üzerine bir açıklama yapan Taviloğlu, "Biz aileden böyle gördük. Ara bozmayız. Bugün bunları söylemek zorunda kaldığım için de çok üzgünüm. Ama 2002 sonunda Naf Naf ile lisans anlaşmasını fesheden biziz" dedi.

KEŞKE SORSALARDI
Taviloğlu şöyle devam etti "Naf Naf'ın iki yıl öncesine kadar Türkiye'de üretilebilirliği vardı. Ama kendilerini yenileyemediler. İki yıl boyunca bizi ikna etmeye çalıştılar, Fransa'da ürettirip burada satmak istiyorlardı, üstelik Avrupa'dan daha pahalı olması yolunda ısrar ediyorlardı. Fransa'da ancak ucuz kulvarda satılabilecek bir ürünü bana pahalıya sattırmak istediler. Biz de vazgeçtik. Ama Sayın Hamoğlu değer verdiğim bir insandır, keşke bu işe girerken bana sorsaydı. Ben ona daha iyi markalar önerebilirdim. Zaten hesabını yaptığı zaman yanlış marka olduğunu anlayacak."

Naf Naf markasının toplam satış içinde 1999 yılında yüzde 11 payı varken bunun 2003'te yüzde 2'ye düştüğünü anlatan Taviloğlu, Chevignon ile ilgili olarak da şu bilgileri verdi "Chevignon ile Naf Naf'ı da Fransa'da ben tanıştırmıştım. Chevignon da Türkiye'de üretim yapma lisansını yenilemezse onunla da ilişkim 2004 kışı sonunda bitecek. Bu firmalar Türkiye pazarını tanımıyor. Fransa'da üretip burada daha yüksek fiyatla satmak istiyorlar. Oysa ki bu ürünler ancak Türkiye'de üretilirse bu fiyatlardan satılabilir."

Mudo'da son 8 yılın en kârlı yılını yaşadıklarını, 2003 sonunda 95 trilyon lira ciro beklediklerini anlatan Taviloğlu, "1.5 yıl içinde 8 yeni mağaza açtım. TL bazında yüzde 35, metrekare bazında yüzde 50 büyüdüm. Bu arada 18 yeni markanın distribütörlüğünü aldım" dedi.


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
Sarı Sayfalar
GreenCard


Sizinkiler
TEMA

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır