kapat
12.08.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

GREENCARD

Varoşta marka yarattı

Antepli Hasan Gültekin, 32 yaşında Türkiye'nin yeni bir departman store'unun patronu olma yolunda ilerliyor. Gültekin, Avantaj markası ile, orta direği hedefliyor

16'sında Gaziantep'ten kalkıp Eminönü'ne gelen, işportacılıktan biriktirdiği parayla ayakkabı mağazası açan Hasan Gültekin'in film gibi başarı öyküsü. Haftalık ekonomi dergisi Para, 32 yaşında "Avantaj" mağazasıyla departman store, "Anteplim" markasıyla da lahmacun zinciri kurmaya hazırlanan Hasan Gültekin'in başarı öyküsüne yer verdi.

Öykü, Anadolu'da büyük şehir ve zenginlik hayalleri kuran pek çok girişimci ruha cesaret verecek ayrıntılarla dolu. Hasan Gültekin ilkokul çağındayken Almanya'da gurbetçi olan babası Gaziantep'te dönemin şartlarına göre büyük bir servetle eve dönmüş. O parayla hanlar, tarlalar alınmış. Ancak yanlış yatırımlar yüzünden kısa süre içinde elde avuçta bir şey kalmamış. Hasan Gültekin de çareyi İstanbul'a gelmekte bulmuş. 16 yaşında, ticaretin kalbi Eminönü'nde pişmeye başlayan Gültekin, kısa sürede iyi para biriktirmiş ve 1994 yılında bir ayakkabı mağazası açmış. İlk şirketini Riso Ayakkabıcılık adıyla kuran Gültekin, büyük markalara ayakkabı üreten şirketlerle anlaşmış, onu ikinci mağaza izlemiş. Piyasada güven sağladığında da Polaris markasının kendi adını taşıyan mağazasını, ardından da Rodi Jeans'la anlaşıp Rodi markasıyla bir mağaza açmış.

AVANTAJ DOĞUYOR
Bugün ise durum farklı. Edindiği deneyimi, yıllardır hayalini kurduğu bir projeye taşıyan Gültekin, günlerce düşündükten sonra Avantaj adını verdiği bir departman store, yani Çarşı, YKM gibi bir katlı mağaza kurmuş. Şirinevler'de 1500 metrekarelik alanda kurulan mağaza şimdi ayda 300 milyar lira ciro yapıyor. Gültekin, ilk etapta 10 mağaza açmayı hedefliyor. Şu anda Bakırköy'deki yeni alışveriş merkezi Pekerler, diğeri de Şişli'deki Toprakbank'ın eski binasında olmak üzere iki yeni mağaza açma hazırlığında. Avantaj'da şimdilik Kinetix, Polaris, Aktif Spor, Bufalo, Renart, Pierre Cardin, Abbate, Rodi, Bücürük ve Aydınlı Grup'la çalışan Gültekin, eylül ayı başında listeye yeni markalar ekleneceğini söylüyor.

Mağazalaşma operasyonunun yönetimi konusunda uluslararası bir danışmanlık şirketi olan Alban Cooper ile işbirliği yapan Gültekin, hedef kitlenin orta sınıf olduğunu, ancak yer bulursa Akmerkez'de de mağaza açacağını söylüyor.

Hasan Gültekin'in Avantaj markasını oturttuktan sonraki ilk hedefi de İstanbul'da "Anteplim" adında bir lahmacun zinciri kurmak.


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
Sarı Sayfalar
GreenCard


Sizinkiler
TEMA

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır