kapat
24.06.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

Japon'un lüks tutkusu markaları güçlendirdi

Japonlar'In lüks tutkusu, dünyanın ünlü markalarının yüzünü güldürmeye devam ediyor. 2002 yılında Fransızlar'ın ünlü markası Louis Vuitton'un Tokyo'da 10 katlı mağaza açmasının ardından Prada da 85 milyon dolara malolan dev bir mağazayla Tokyo'ya adım attı.

Japonlar'ın lüks merakını ilk ortaya çıkaran marka Louis Vuitton oldu. Geçen yıl daha açılmadan yüzlerce Japon'un, mağazanın önünde kuyruğa girdiği mağaza, bir günde 1 milyon dolarlık satış yaparak, tarihi bir rekora da imza atmış oldu. Louis Vuitton'un 2002 geliri 12.69 milyar dolara yükseldi. Louis Vuitton, böylece satışlarının üçte birine karşılık gelen 4.2 milyar doları Japonya'dan elde etti. Bu kârlı pazarı gören birçok dünya markası da Japonya'ya yöneldi.

Tokyo'da dev bir mağaza açan Prada, Japonya'daki pazar payını artırarak Louis Vuitton'u yakalamayı hedefliyor. Japon pazarının nimetinden yararlanmak isteyen birçok ünlü marka da Tokyo'da dev mağazalar açabilmek için gün sayıyor. Salvatore Ferragamo, Cartier, Christian Dior ve Gucci, bunlardan sadece birkaçı. Japonya'daki Dentsu Institute for Human Studies Başkanı Seiko Yary ise bu marka çılgınlığı ile ilgili olarak "Durgunluğa rağmen lüks marka satışlarında ciddi düşüş yaşanmadı" diyor. Japonya'da bu yılki seneki lüks marka satışı 10.3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu rakam geçen yıl 10.7 milyar 2001 yılında ise 11.3 milyar dolarlık rekor satış gerçekleşti.


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
TEMA
Sarı Sayfalar


Sizinkiler
ArboMedia

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır