kapat
Sabah Gazetesi 28.10.2002

2.1 milyar euroluk Megane Sinan Bey'e emanet

Renault'nun 75 ülkede satılacak yeni modeli görücüye çıktı. Toplam 2.1 milyar euro yatırım yapılan Megane II'nin Ürün Müdürü Sinan Özkök, "Müşteri profilimiz, Megane II ile 5 yaş gençleşti" dedi

Renault'nun son gözdesi Megane II'nin ilk test sürüşü Lüksemburg, Belçika, Hollanda ve Almanya'yı kapsayan dört ülkede gerçekleştirildi. Ulusalararası organizasyona, Türk gazetecilerin de aralarında bulunduğu birçok ülkeden basın mensubu katıldı. Megane II'nin Hatchback ve Coupe modellerinin tanıtımı da 1991'de euronun temellerinin atıldığı Hollanda'nın Maastrihct şehrinde yapıldı. 75 ülkede satışa sunulacak Megane II ile Batı Avrupa'da satışlarını yüzde 20 artırmayı hedefleyen Renault, bu otomobilden 7-8 yıl içinde 5.5 milyon adet satmayı hedefliyor.

Fransız otomobil üreticisinin 2.1 milyar euro harcayarak, büyük hedefler koyduğu otomobilin özelliklerini dünyaya tanıtan kişi ise bir Türk oldu. Megane II'nin Ürün Müdürü Sinan Özkök, Meksika'dan Rusya'ya kadar birçok ülkeden gelen gazetecilerin sorularını cevapladı.

Renault'nun üst düzeyindeki 20 Türk'ten biri olan Özkök, Stratejik Pazarlama Departmanı'nda çalışıyor. Yaklaşık 1.5 yıl önce OYAK Renault'dan Fransa'ya transfer olan Özkök, "Diğer Türk arkadaşlarımızla birlikte, başarılı olmak için çok çalışıyoruz. Renault üst yönetimi bizden çok memnun" dedi.

ANAHTARSIZ ÇALIŞIYOR

Gelelim Megane II'nin özelliklerine... Renault Avantime'ı andıran bir havaya sahip otomobilin tasarımı oldukça modern görünüyor. Yeni Megane ile geniş bir müşteri kitlesine hitap ettiklerini belirten Sinan Özkök, "Gençlerin otomobile ilgisi büyük. Yapılan araştırmalarda müşteri kitlemiz önceki Megane'a göre 5 yaş gençleşti" dedi.

Uçak tipi park freni ve motosiklet tipi gösterge tablosu, lastik basıncı göstergesi, yüksekliğe göre ayarlanabilen Xenon farlar, otomobilde göze çarpan özelliklerden birkaçı. Kullanılan motorlara gelince... Otomobilde 3'ü benzinli olmak üzere 5 farklı motor seçeneği var: 1.4 16v 98 bg, 1.6 16v 115 bg ve 2.0 16v 136 bg, 1.5 DCi 80 bg ve 1.9 DCi 120 bg.

Megane II, tıpkı Laguna II ve Vel Satis'te olduğu gibi anahtarsız çalışıyor. Hatta Megane II'nin üst versiyonlarındaki "Eller Serbest" sistemi sayesinde otomobil, kart okuyucuya takılmadan da çalışabiliyor. Sensörlerle donatılan otomobil, 1.2 metre mesafeye kadar yaklaşan kullanıcının üzerindeki kartı otomatik olarak algılıyor. Kapı kilitleri, sürücünün kollardan birine dokunmasıyla açılıyor. Otomobilin çalışması da kartı okuyucuya takmadan start butonuna basılmasıyla gerçekleşiyor.

KOLTUKTA HAVA YASTIĞI

Megane II'de güvenlik donanımları da ön planda tutuldu. Ön koltuklarda kemer altından kaymayı önleyen hava yastığı dünyada ilk kez kullanıldı. 3 kapılı otomobillerde arka koltuk girişi, koltuğun dış kenarına konulan ikinci ön gergiye izin vermez. İşte bu sistemle, Coupe'de ön koltuklarda, çift ön gergi ile donatılan Hatchback versiyonu ile aynı seviyede bir güvenlik sağlanıyor. Çarpmanın hızına göre kendini ayarlayan 8-10 adet hava yastığı, ABS, acil fren desteği ve ESP sürüş güvenliğini artıran ekipmanlardan bazıları.

Fransa, İspanya, İngiltere ve İtalya'da satışa sunulan aracın Türkiye'ye geliş tarihi ise önümüzdeki yılın ilk çeyreğini bulacak. Megane II'nin Fransa'daki satış fiyatı 14 bin 950 euro ile 22 bin 500 euro arasında değişiyor.