kapat
06.03.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 
265 milyon $ krediyi duyan Kıbrıs'a koştu

Sayıları 180'i bulan işadamı topluluğu Kıbrıs'tan sorumlu Devlet Bakanı Şükrü Sina Gürel'le birlikte şu sıralar Yavruvatan'da.

Türkiye Kalkınma Bankası'nın Kıbrıs'ta yatırım için 265 milyon dolarlık bir kredi vermesi ve bu kredinin ilk dilimi olan 22 milyon doların 2002 yılı içinde kullandırılacak olması belli ki işadamlarını heyecanlandırmış. Peki kimler heyecanlanmış? Gelen bilgilere göre en çok ilgiyi Anadolu illerinin işadamları gösteriyor. Aralarında Sivas ve Mersin'in de bulunduğu pek çok ilin sanayi ve ticaret odası üyesi olan işadamı Kıbrıs'ta. İşadamı grubu içinde büyük şirketlerin temsilcilerinin olmaması dikkat çekici. Kıbrıs'ta düzenlenen toplantıya TÜSİAD'ı temsilen Şerif Kaynar katıldı.

Kiremit fabrikası
Büyük grupların katılmamasıyla ilgili olarak, Kaynar, "Bu işin duyurusunu iyi yapamamışlar" demekle yetiniyor. Yatırımcılar için Yatırım Teşvik Rehberi aldıklarını anlatan Kaynar, işadamları arasında kereste fabrikası kiremit fabrikası ya da tersane kurmak isteyenlerin olmasına şaşırmış. Ona göre, Kıbrıs'ta yapılacak en doğru yatırım turizm. Ancak bu alana işadamları pek de ilgi göstermemiş. Kaynar'ın Kıbrıs'ta yatırım konusunda, orada yapılan toplantıda söyledikleri ilginç:

"Kıbrıs'ta diğer bütün yatırımları unutup, sadece turizme konsantre olunmalı. Adaya gelen turist sayısını 30 misline çıkarırsak, herkesin refahı iki katına çıkar. Yeter ki su ve elektrik problemini çözülsün." Hazır adada barış rüzgârları esiyorken, kuşkusuz Bakan Gürel'in gayretleri takdir topluyor. İşadamlarının güven ortamı oluştuğu takdirde yatırım yapacakları ortada, ancak doğru yatırımı yapmaları konusunda gerçek bir rehbere ihtiyaçları olduğu da aşikâr.

Köpeğinize doğum günü hediyesi alır mısınız?
En kısa sürede sizin için altın değerindeki müşterinizden en fazla bilgiyi almak için ne yaparsınız? Örneğin güzel bir soru sorabilirsiniz. Üstelik de cevabı evet ya da hayır olabilecek kadar kısa. Biraz zor değil mi? Ben de öyle düşünmüştüm, taa ki pazarlama grurusu Don Peppers'ı dinleyene kadar. Bir köpek maması üreten şirketin müşterilerini tanımak için yönelttiği, "Köpeğinize doğum günü hediyesi alır mısınız" sorusunun önemini anlayabilirsiniz. Köpeğiniz var mı yok mu değil, önemli olan bir köpeğiniz varsa ona hediye alır mısınız? Peppers diyor ki köpeğine hediye alan müşteri aynı zamanda en çok parayı da harcayan müşteridir. Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relationship Mangament CRM) konusu Türk iş dünyasının bir numaralı gündemi gibi görünüyor. Daha önce "Ben Müşteriyim" konferansında Demir Sabancı da tüm konuşmasını müşteri sadakatine ve CRM'in büyük önemine ayırmıştı. Bu kez CRM'i olmazsa olmaz yapan Advantage'ın patronu Cem Boyner'di. Müşteri sadakatini herşeyin üstünde tuttuğu anlaşılan Boyner, bir bir müşterilerini tanıyıp, onlara özel sürprizler yaparak Advantage'ı rekabette öne geçirme planı yapıyor.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır