kapat
06.08.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

banner
Dünyadan
Spor

www.limasollu.com
Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

www.euronet-tr.com
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Kulüp kulüp dolaşırım


'Laila'cılar kadar medyatik değiller ama iyi bir gece için onlar kadar bütçe ayırıyorlar. Hippi'ler kadar politik değiller ama en az o kadar rahatlar. İşte farklı bir akımın takipçisi olan Clubberlar...
Sabaha kadar süren partilerle son zamanlarda isimlerini sıkça duyuran 'Clubberlar', eğlence tarzı, müzik seçimi ve rahatlıkları ile eğlence mekanlarının yeni cemaati oluyorlar. İsimleri tatil köyü zincirini andırsa da, onlar 'hippi'ler kadar politik olmayan ama rahatlık bakımından da onlardan geri kalmayan 'Club çocukları' olarak tanımlıyorlar kendilerini. Vokalsiz müziğin hayat felsefesini izliyorlar. Club'da yatıp kalkmasalar da müziğin yarattığı tarzı yaşamaktan geri kalmıyorlar.

'Vokalsiz müziğin hayat felsefesini izliyoruz' diyen bu gençlerin sayısı azımsanmayacak kadar çok. Son ayların 'göz önündeki' mekanı Laila'nın sahibi Şefik Öztek "Mekanın müdavimi alt tarafı 4 bin kişi" diyordu, Clubberlar'ın sayısı da bundan az değil.

'KAPIDAN DÖNMEK' YOK
Bu akımın takipçileri meyhanelerden, alışılmış içki kültüründen, 'kesişmelerden' rahatsızlık duyup, Club'lara sığınıyorlar. Birçoğu rahatlık üzerine kurulu bir hayatı yaşıyor. Kıyafet yüzünden kapıdan dönmelere, bodyguard'larla minik çaplı tartışmalara maruz kalmadan girdikleri club'larında mutlu oluyorlar. Müzikte grup takip etmiyorlar; DJ'lerin çaldığı lezzetli isimler, onların müzik biçimini oluşturuyor. DJ'lerin 'sıra gecesi'nde hayatın zorluklarını, gençliğin sorunlarını unutuyorlar.

MARKADAN UZAK DUR!
Mekanlarında, 'marka' kıyafetler seçenlerin sahteliğini sorguluyorlar ama kendileri de giyimleri için küçümsenmeyecek paralar harcıyorlar. Örneğin Amerika görmüş bir Clubber düşük bel pantolonunu New York'un en tarz bölgesi SoHo'dan 85 dolara alıyor. Beyoğlu'nda açılan birkaç yerden de orijinal parçalar bulabiliyorlar; haki balıkçı şapkası, gösterişsiz boncuklu kolyeler gibi...

Devam ettikleri club'larda 90'lı yılların başından itibaren Avrupa'da şekillenen vokalsiz, enstrümantal müziklerini dinliyorlar. Çılgınlıkta da adlarından sık sık söz ettiriyorlar. Kapalı mekanların kendilerini kesmemesiyle dışa açılan Clubberlar, Ömerli'de, Maslak'ta, Kınalıada'da düzenlenen ve kesintisiz 48 saat süren partilerle yaz mevsiminin tadını çıkarıyorlar.

NET'TEN ORGANİZASYON
Clubberlar iletişimi yaşam tarzlarına ilişkin bilgi verdikleri ve 'parti çağrısında' bulundukları internet sitelerinden yapıyorlar. Clubberworld.com ve Clubeer.com, Clubberlar'ın sıkça tıkladıkları, etkinlikleri takip ettikleri sitelerden sadece birkaçı.

Aralarında şarkıcı Teoman ve Şebnem Ferah, VJ Defne Joy Foster ve Yunus Günçe, oyuncu Toprak Sergen gibi ünlülerin de bulunduğu Clubberlar'la "Bir Clubber'ın yaşamı"nı konuştuk. İşte insanları umursamayan ve rahatı, eğlenceyi seçenlerin ağzından 'Clubberlar'..

MÜZİK, DANS VE İÇKİ
Babası Amerikalı, annesi Türk olan VJ Defne Joy Foster, "Ben Clubber mıyım bilmiyorum" deyip anlatmaya başlıyor:

"Olmak için iyi bir adayım ama. Aslında gerçek Clubberlar hiç göz önünde olmayanlar. Onlar işin özüne uygun olarak biraz 'underground' yaşıyorlar bu ortamı. Ben, gece gezmeyi ve dans etmeyi seviyorum. Bu tür mekanlara iyi müzik dinlemek, dans etmek ve içmek için geliyorum."

Dinlediğimiz müziği 15 günde tüketiriz
Yunus Günçe Best TV'de VJ. Deja Vu programını hazırlayıp sunuyor. Sıkı bir Clubber olduğunu söyleyen Günçe anlatıyor:

"Rahatlık ve fonksiyonellik esas olduğu için günlük hayatımıza bu durum yansıyor. Sabah evden çıktığım kıyafetle gece eve dönebilmeliyim. Kıyafetim gittiğim yerlerde sorun olmamalı. Tamamen rahatlık önemli, markanın önemi yok.

Clubber müzikleri daha çok trance, deep house gibi elektronik müzik tarzında olur. Ticari kaygısı olmayan müziklerdir bunlar ve dolayısıyla kalıcı olmak gibi bir kaygısı da yoktur. Yani o müziğin 15 gün içinde tüketiliyor olması çok da kötü bir şey değil. Tabii klasikleşmiş parçalar da oluyor.

POPÜLERLİĞE DOĞRU GİDİYOR
Clubberlar'da gruplaşma adına birbirini destekleme gibi organik bir bağ olabiliyor. Mesela üç Clubber bir mekana gittiğinde, üzerinde itici bir kıyafetle gelen biriyle aynı ortamda bulunmaktan rahatsız olabilir. İmaj için dolaşan tiplerden hoşlanmaz Clubber. 'Underground' bir kültürdür aslında bu. Yani biraz yer altında kalması gereken bir trend. Ama şimdilerde müthiş bir popülerliğe doğru gidiyor. Aslında Clubberlar için olumsuz bir gelişme bu."

Eğlenmek pahalı iş
VJ Yunus Günçe club tarzı mekanlara özellikle 'özel üniversite' gençliğinin takıldığını söylüyor. Üniversite kesiminin dışında moda ile ilgilenenlerin, tiyatrocular, müzisyenler, DJ ve VJ'lerin de buraları tercih ettiğini belirten Günçe şöyle devam ediyor:

"Dikkat ederseniz bu meslek grupları da rahatlık, estetik ve güzellik ilkesini barındırıyor bünyesinde. Bu kulüplerde eğlenmek pahalı bir iş tabii. Giriş ücretleri, içerideki içkiler, belirli bir gelir düzeyine sahip olmayı gerektiriyor."

NERELERE GİDERLER?
7th HOUSE, BABYLON, CANTİNA, CREAM, DULCINEA, ELEMENT, FILTER, FX, GODET, JOYAUX, MİLK, ORANGE, PLUS, SMOKE, SOHO, SPOON, SWİTCH

Seda Akman (23):Parasız Clubber olmaz
Hİç bir partiyi kaçırmıyoruz. İçki içip dans etmek istiyoruz. Clubber demek, cebinde paran olması demek. Yeterli gelir düzeyine sahip değilsen Clubberlar'ın takıldığı yerlere girip çıkamazsın. 'Club Party' için buradan Çeşme'ye, oradan da Bodrum'a gideceğiz.

Erdinç T. (24):Çok kazan, çok harca
Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi mezunuyum. Bu mekanları seviyorum. Çünkü kimse kimseye aldırmadan dansediyor, içiyor ve eğleniyor. Clubber akımının özü, çok para kazanıp çok para harcamaktır. Bu mekanlar için paranızın olması gerek.

Bahar Asöcan (22):Felsefemiz rahatlık
Marmara İşletme öğrencisiyim. Sadece 'club' türü müzik dinlerim. Nerede rahat edersek orada bulunur ve eğlenirim. Rahatlık ve özgürlük yaşam felsefemdir. İstediğin müziği istediğin zaman ve mekanda, istediğin insanla dinlersin.

Demir Aslanoğlu (22):Piyasa yapmıyoruz!
Boğaziçi Turizm İşletmeciliği'nde okuyorum. Clubberlar'ın takıldığı yerlerde her bakımdan rahatlık esastır. Takım elbiseyle gelenler, daha çok kendilerini göstermek için geliyorlar. Bizim ise marjinal olmak diye bir kaygımız yok. 'Ben' olmak önemli.

CLUBBER AĞIRLAMAK KOLAY
Clubberlar'ın en gözde mekanlarından Plus'ın sahibi Turgay Özçelik müşterilerinden memnun

*Plus'ı geçtiğimiz Ekim ayında açtık. Yaklaşık 10 yıldır Taksim gece hayatının içinde olduğum için, gençlerin müzik tercihlerinin nereye yöneleceğini az çok kestirip, Clubberlar'ı çekecek bir yer açtım.

*Clubberlar müzikten anlayan, kıyafetine dikkat eden insanlar... Müşterilerimiz genelde grafiker, reklamcı veya görsel iletişimciler.. Yine çoğunlukta olan üniversite öğrencileri, yani 18-22 yaş grubu gerçekten de Clubber kültürünü oldukça benimsemiş. Sadece müzik dinlemek için geliyorlar, kız tavlamak veya erkek arkadaş bulmak için değil...

* Bir müessesenin nasıl bir yer olduğunu kapısından anlarsınız. Kapıdaki güvenlik görevlisi arkadaşlarımızın güleryüzlü bir 'hoşgeldiniz' demeleri müşterilerimizin önem verdiği unsurlardan biri.

*Clubber'ların ekonomik durumları orta düzeyde, aralarında iki-üç bira içip giden de var, 50 milyon hesap bırakanlar da... Clubberlar'ın tercih ettiği DJ'lerin hemen hepsiyle çalıştık; Ufuk, Kürşad, Tanger, Beyza, Suouc... Clubberlar en çok sound, hip hop, trance ve house müzik dinliyorlar.

www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır