kapat
23.04.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

Kangurum

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Finansbank

 

Bursa-Fransa hattında 700 milyon $ kaynak


Otomotiv sektörü 3 yılda 5 milyar dolarlık ihracat yapmayı hedefliyor. Oyak Renault ise bu yıl 85 bin otomobil ihraç ederek, 700 milyon dolarlık döviz girdisi sağlayacak
Ekonomik krizle birlikte asılan yüzler son günlerde otomotiv sektöründen gelen iyi haberlerle gülmeye başladı. Yapılan dev yatırımlar, sadece Türkiye'den üretilen ve tüm dünyaya gönderilen otomobiller, 3 yıl içinde 5 milyar dolarlık ihracat rakamlarını şimdiden müjdelemeye başladı. Tekstil ihracatının arkasından ikinci sıraya yerleşmek için büyük aşama kaydeden otomotiv sektörü, Türkiye'nin bir ihracat üssü olacağını ispatladı. Dünya çapındaki fabrikalar, rekabetçi fiyatlar ve işgücü kalitesi, dünya otomotiv devlerinin dikkatlerini Türkiye'ye çekerken, Oyak Renault, bu yıl 85 adet otomobil ihraç gerçekleştirerek, Türkiye'ye 600-700 milyon dolar döviz getirecek.

Geçtiğimiz yıl 60 bin adet otomobil ihracatıyla 488 milyon dolar döviz girdisi sağlayan Oyak Renault, bu başarısından dolayı Otomotiv Sanayicileri Derneği (OSD) tarafından Altın Plaket ödülüne layık görülmüştü. Türkiye'den yurtdışına Clio Symbol, Megane Sedan ve Megane Wagon modellerini ihraç eden şirket, kazandığı başarı ile Renault'nun Batı Avrupa'da daha güçlü bir pazar sahibi olmasını sağladı. Fransız otomobil devi Renault Başkanı Louis Schweitzer'in her fırsatta, "Türkiye bizim için çok stratejik bir ülke ve biz size çok önem veriyoruz" açıklamaları da Renault dünyasında Türkiye'nin önemini ispatlıyor.

Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Manuel Gomez de yaşanan krize rağmen Türkiye'ye güvenlerinin tam olduğunu belirtiyor ve ekliyor: "Türkiye ile uzun zamandır çalışıyoruz. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Krizi yaptığımız ihracatla atlatıyoruz. Bursa'daki fabrikanın ne kadar isabetli bir karar olduğu ortada. Ancak yine de bu sene zor geçecek."

MOTOR İHRACATI
Devalüasyonla birlikte ihracat yapanların kazandığı otomotiv sektöründe, Oyak Renault ilk üç ayda 22 bin 837 adet otomobil üretirken, bunun 21 bin 637 adedini ihraç etti. Megane Wagon ağırlıklı olarak Avrupa, Clio Symbol ise ağırlıklı olarak Doğu Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. Megane Wagon, Megane Sedan ve Clio Symbol ihracatını 32 farklı ülkeye yapan şirketin pazarları arasında Kolombiya, Martinik, Senegal ve Gine gibi ülkeler bulunuyor. Şirket, tüm bunların yanı sıra, bu yıl Clio ve Kangoo'da kullanılan K7M isimli motordan yurtdışına 100 bin adet ihraç edecek.

Türkiye-Renault işbirliği 30 yıla dayanıyor
FransIz otomobil devi Renault ile Türkiye arasındaki işbirliği 1971 yılına kadar uzanıyor. Renault 9'u 1985 yılında üreten fabrika, Renault 11'i 1987'de, Renalut 21 ise 1990 yılında üretmeye başladı. 1992 yılında üretim kapasitesi yılda 100 bin araca çıkarılan fabrika, 1994'te Renalut 19'u üretmeye başlayarak kapasitesini 160 bin adede çıkarttı. 1997 yılında Bursa'daki fabrikada Megane Sedan'ın üretimine start verildi. 1998 yılında ise Megane Station Wagon sadece Türkiye'de üretilmeye başlandı. 1999'da Clio Symbol'ün üretimine başlandı.

Yıllık kapasite 160 bin
* Bursa fabrikası 85 bin metrekare kapalı alan olmak üzere 413 dönümlük bir arazide yer alıyor.

* Yıllık kapasitesi 160 bin adet.

* 3 bin 500 kişiden fazla çalışan var.

* 1999 yılında 600 milyon dolar, 2000 yılında 488 milyon dolar ihracat gerçekleştirildi.

İlk 3 ayda 21 bin 600 otomobil ihracatı
Modelİç PazarİhracatToplam
Renault 191.017-1.017
Clio Symbol629.9199.981
Megane108756864
Megane Wagon1910.95610.975
Toplam1.20621.63122.837
METE TANSU

 
Gündemi en çok nereden takip ediyorsunuz?

İnternet Haber Portalları
Günlük Gazete
Televizyon
Radyo

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır