kapat

17.03.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Limasollu
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Kriz Buick'i boğdu
Bir dahaki krizde Taksim'deki parçacı da büyük ihtimalle ortadan kaybolmuş olacak. Memleket yollarındaki Amerikanlar giderek mobil hayaletler halini aldıkça bunun zaten bir kıymeti harbiyesi kalmayacak

Yeni ekonomik program, likidite, dalgalı kur, otoyol kenarlarında yanan ateşler ve diğer meseleler memleket sathında tüm şiddetiyle hüküm sürerken; 455 kübik inç makinalı Buick, karbüratöründen gelen şiddetli hırıltıların ardından önce titreyip, sonra da ağır yaralı bir hayvan gibi asfaltın kenarında hareketsiz kaldı. Buick tam tamına iki ton ağırlığında olduğundan ve stop edince frenler tutmayıp direksiyon da taş kesildiğinden rölantiyi arttırıp motoru tekrar çalıştırmak bir nevi cinayet olurdu. Bu yüzden en sefil biçimde çekiciyi bekleyip, sonra da hayvanı çekiciye yükleyip tamirhaneye doğru yola koyulduk.

Dükkana vardığımızda arızanın sandığımızdan daha kapsamlı ve nitekim daha da masraflı olduğunu öğrendik. Tam kriz günlerine denk gelen bu vaziyet hayata bakışımızı nihai olarak kararttı. Değiştirilmesi gereken parçaları, Taksim'de küçük bir dükkanda bulabileceğimiz söylendi. Talimhane'de çok sayıda koltuk kılıfı, direksiyon simidi ve benzeri eşantiyon ve aksesuar satan (hepsi oto parçacısı olarak geçiyor afedersiniz) dükkan arasında, camlarında gayet mütevazı bir biçimde (küçük harflerle) Buick ve Chevrolet yazıları yazılmış olan dükkanı bulduk.

İçeri girdiğimizde konuya hemen girip 72 Buick için bazı parçalar aradığımızı beyan ettik. Ancak kasa olduğunu sandığımız bölümde duran ve belli ki otomobil meselesine matematik problemi çözercesine yaklaşan ihtiyar kafasını kaldırmadan sordu: "Skylark mı?"

455 KÜBİK İNÇLİK ARIZA
Evet, dedik; dört kapı, direksiz. İhtiyar "350 mi?" diye tekrar sordu. Biz de, "Hayır 455 Edelbrock, modifiyeli" dedik. O zaman ihtiyar başını kaldırdı, baktı, hiç konuşmadı; ama takdir ettiğini anladık, ya da biz öyle sandık.

İhtiyar yavaş, son derece acelesiz bir biçimde parçaları aradı ve bir bir buldu. Tabii kriz ortamı yüzünden dört boğazlı 750 Holley karbüratörün ve ağır hasar görmüş olan volant'ın yenilenmesi mümkün olmadı. Ancak krizdeki memleketin durumundan farklı olarak, Buick öz kaynaklar kullanılarak tekrar efendi gibi çalışır duruma geldi. Bir dahaki krizde Taksim'deki parçacı da büyük ihtimalle ortadan kaybolmuş olacak. Memleket yollarındaki Amerikanlar giderek mobil hayaletler halini aldıkça bunun zaten bir kıymeti harbiyesi kalmayacak.

Kriz ortamında kullanılması pek akla uygun olmasa da (455 kübik inç yaklaşık olarak 7.5 litreye denk), 72 Buick sadece sesini dinlemek için bile çalıştırılması gereken bir cihaz. Duyduğumuz kadarıyla son bir hafta içinde yol kenarlarında yanan ateşlerin sayısında büyük artış saptanmış.

BARBAROS DEVECİOĞLU


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır