kapat

19.02.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Finansinvest
Bir davayla gitmeyiz
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Dr. Till Becker, Karapınar'daki kaza nedeniyle kendilerine açılan davanın, yatırımlarını etkilemeyeceğini söyledi

Haklarında yaklaşık 4.5 trilyon lira tazminat istemiyle açılan Karapınar davası nedeniyle Türkiye'deki yatırımı çekeceği iddia edilen Mercedes Benz Türk Genel Müdürü Till Becker, Türkiye'de yatırıma devam edeceklerini açıkladı. Becker, yatırım kararlarının uzun süreli stratejiler sonucunda oluştuğunu belirterek, bu dava nedeniyle Türkiye'de yatırım yapmamalarının sözkonusu olamayacağını söyledi.

Dr. Becker, tüm bu gelişmelere rağmen son iki yılda gerçekleştirdikleri yatırım tutarının 250 milyon markı bulduğunu kaydetti. Dr. Becker, "Karapınar kazası sonrasındaki gelişmeleri yatırımlarımız konusunda karar veren Almanya'daki yönetim kurulu üyelerimize açıklamakta güçlük çekiyoruz. Ancak yatırımlar tüm hızıyla devam edecek" dedi. Konya Karapınar'da Mercedes marka bir otobüsle tankerin çarpışmasının ardından otobüs şirketi ve kazada yaşamını yitirenlerin yakınları, Mercedes Benz Türk aleyhine, otobüsteki üretim hatası yüzünden ölenlerin sayısının arttığı iddiasıyla dava açmıştı.

Dava dosyası 2000'in Aralık ayında ağır cezaya gönderilmiş ve Mercedes Benz Türk'ün Almanya'da bulunan 10 yöneticisinin ismi de bu dosyada geçmişti. Bu olay nedeniyle de o günlerde Alman yöneticilerin Türkiye'ye gelmeye dahi korktukları iddia ediliyordu.

En büyük rakip Polonya!
Mercedes-Benz Türk'ün 2000 yılında bin 400 otobüs ihraç ederek bir rekor kırdığını ifade eden Dr. Becker, bu yıl bin 550 adetlik yeni bir ihracat rekoru hedeflediklerini söyledi. Dr. Becker, 2001'de yurtiçinde 800 otobüs, 5 bin kamyon, 3 bin 500 binek otomobil ve 3 bin 500 transporter satmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye'nin gerçek anlamda bir üretim merkezi olmak için gerekli potansiyele sahip olduğunu ifade eden Becker, "Ancak Polonya, Çek Cumhuriyeti veya Macaristan büyük bir hızla rakip olma yolunda ilerlemekte" dedi.s

Mete TANSU


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır