05.12.2000

© Copyright 2000
Telsim

Bizi bu ilkellikten kurtarın

Yukarıdaki ve yandaki fotoğraflar, İstanbul'daki Pazar rezaletinin vardığı noktayı ve belediyelerin vurdumduymazlığını gözler önüne seriyor... Mahalleleri, caddeleri, sokakları bedevi çadırları ile kapatan, insanların evlerine girip çıkmalarını gerçek anlamda yasaklayan bu ilkelliğe ne yazık ki İstanbul'daki 32 ilçe belediye başkanı seyirci kalıyor...

Sebep mi?

Güçleri yetmiyor... Hangi Belediye Başkanı ile konuşsam, Pazar mafyasından çekiniyor... "Erdal Abi şimdi durup dururken ne gereği var" diyerek boşvermişliğini dile getiriyor...

Sokağında Pazar kurulan İstanbullular gece yarısı kamyon sesleri ile uyanıyor.. Sabaha kadar mal indiren, tezgah kuran pazarcıların gürültüsünden uyuyamıyor...

Sabah olunca aracını sokağından çıkaramıyor... Bırakın aracını; kendisi evinin kapısından dışarı adım atamıyor...

Pazarcıların; balkonuna, apartmanının kapısına ve hatta ağacının dalına bağladığı ipe ses çıkaramıyor... Bahçesini tuvalet gibi kullanmasına çaresiz seyirci kalıyor... Çünkü buna karşı çıksa en azından tartaklanacağından veya bir gece evinin camlarının karılacağından korkuyor...

Biz İstanbullu olarak bu ilkelliğe razı değiliz... Bunun yazgımız olmadığını biliyoruz...

Ve İstanbullular'ın kenti bu çirkinlikten kurtaracak ilk belediye başkanının heykelini dikmeye hazır olduğunun bilinmesini istiyoruz...

Güngören'de sorun ulaşım

* Parkta tehlike
ERDOĞAN KARTGİLİ: Fruko-Tamek Fabrikası'nın yanındaki parkta aydınlatma direklerinin kapakları sökülmüş. Açıktaki kablolar nedeniyle çocukların elektriğe çarpılmaları söz konusu.

YAHYA BAŞ: Parkların bakımını düzenli olarak bakıyoruz. Ancak bu kapaklar sürekli açılıyor. Ekiplerimi yarın parka göndereceğim.

* Koyun pazarı
AYŞE GENÇ: Tozkoparan'da oturuyorum. Davutpaşa girişindeki koyun pazarında hafta sonlarında kesim de yapılıyor. Her taraf kan gölüne dönüyor. Fareler cirit atıyor.

YAHYA BAŞ: Bu türde olan satış yerlerini kaldıracağız. Çağdaş kente yakışmıyor. Bu çarpıklığı gidereceğiz.

* Taş döşeyin
YÜKSEL BAŞALMAZ: Genç Osman Mahallesi Kışla Sokak'ta tretuvar çalışması yaptınız. Ancak yola asfalt değil taş döşenmesini istiyoruz.

YAHYA BAŞ: Yakında bunun için karar alacağız. Taş ya da asfalt örnek bir döşeme çalışması yapacağız.

* Yağmur kanalı
GÜNSELİ DEVRİM: Atatürk Caddesi'nde işyerim var. Yağmur yağdığında bütün dükkanları su basıyor. Çünkü yağmur kanalları tıkalı.

YAHYA BAŞ: Büyükşehir Belediyesi kollektör yenileme çalışmasını sürdürüyor. Tıkalı yağmur kanalı kalmayacak. Biraz sabır gerekiyor.

* Teşekkürler
CENGİZ AVCILAR: Genç Develiler Derneği üyeleri adına arıyorum. Gerçekleştirdiğiniz tüm çalışmalar nedeniyle size teşekkür ediyoruz.

YAHYA BAŞ: Ben de sizlere teşekkür ederim. Çalışmalarımızın takdir edilmesi bize onur veriyor.

* Kaldırım işgali
EKREM ALGÜL: Kınalı Caddesi'nde esnaf kaldırımları işgal ediyor. Yürüyecek yol bulamıyoruz.

YAHYA BAŞ: Satışların düşük olmasından yakınan esnafa bir iki ürün için izin veriyoruz ama ipin ucunu kaçırıyorlar. Zabıta ekiplerimi yarın bu caddeye gönderip denetim yaptıracağım.

* Otobüs az
MİNE YALÇINKAYA: Burada oturanlar olarak ulaşım sorunu yaşıyoruz. Çünkü otobüs sayısı yetersiz. Özellikle Eminönü'ne otobüs konulmasını istiyoruz.

YAHYA BAŞ: Bunun için İETT ile görüşmelerimiz sürüyor. Ayrıca hafif metre 2 yıl sonra ilçemizden geçecek. Ulaşım sorunu kalmayacak.

* Her yer çöp
RUKİYE ÖZEKEN: Tozkoparan'da oturuyorum. Trafo yanındaki apartmanların çevresi pislik dolu.

YAHYA BAŞ: Ne yazık ki tüm uyarılar rağmen çöpünü gelişigüzel yerlere atanlar var. Belirttiğiniz yerde hemen denetim yaptıracağım.

* Ulaşım büyük sorun
LÜTFİ YILDIZ: Tozkoparan'da oturuyorum. Buradan Taksim'e gitmek büyük sorun. Çünkü otobüs yok.

YAHYA BAŞ: Daha önce arayanlara da belirttiğim gibi İETT ile görüşmelerimiz sürüyor. Ancak hafif metronun gelmesiyle ulaşım sorunu kalmayacak.

* Satıcı gürültüsü
CİHAN KAPICI: Cami Sokak'ta oturuyorum. Seyyar satıcıların ve tüpçülerin bağırış-çağırışından bıktık. Sabahın köründe gürültüye başlıyorlar.

YAHYA BAŞ: Yüksek sesle satış yapmak yasak. Ancak bu yasağa uymayanlar oluyor. Böyle davrananları bize anında bildirmenizi istiyoruz.

* Kaldırım çöktü
SEZAİ BAŞAR: Mareşal Fevzi Çakmak Mahallesi'nde yollara parke taşı döşediniz. Ancak Vezir Sokak'ta kaldırımların bazı bölümlerinde çökme oldu.

YAHYA BAŞ: Verdiğiniz adresteki çöküntüyü hemen gideririz. Çünkü yapılacak işlem çok basit.

* Saygısızlar
AYFER EYÜBOĞLU: İnönü Caddesi'nde oturuyorum. Balkonlardan halı silkeleme olayı artık son bulmalı. Bunun için yaptırım uygulamanızı istiyorum.

YAHYA BAŞ: Evet bu alışkanlık kentlilikle bağdaşmıyor. Size söz veriyorum bunun için belli yerlere uyarıcı nitelikte pankart asacağım.

* Korkutan çukur
GÜLŞEN KIR: Bayrampaşa Caddesi'ndeki Güneş Apartmanı'nın önünde İGDAŞ çukur açtı. Üzerini de kapattı ancak her araba geçtiğinde deprem oluyor sanıyoruz.

YAHYA BAŞ: Bir tehlike oluşup oluşmadığının belirlenmesi için inceleme yaptırırız. Tehlike varla önlem alırız.

* Otobüsler yetmiyor
HABİBE BERKSOY: Güneştepe Mahallesi Necip Fazıl Kısakürek Caddesi'nde oturuyorum. Otobüsler çok yetersiz kalıyor. Ayrıca sinema için başka ilçelere gitmek zorunda kalıyoruz.

YAHYA BAŞ: Otobüs sayısının arttırılması için İETT'ye başvuruda bulunduk. Görüşmelerimiz sürüyor. Atrium tipi bir iş merkezinin yapımı sürüyor. Hizmete açıldığında sinema eksikliği son bulacak.

* Beyazıt'a otobüs
VEDAT BAŞARAN:Haznedar'da oturuyorum, Beyazıt'ta çalışıyorum. Otobüs sayısı yetersiz olduğu için yüzlerce bir çok Haznedarlı gibi ulaşım problemi yaşıyorum.

YAHYA BAŞ: Ne yazık ki ulaşım sorununu henüz halledemedik. Ancak hafif metronun devreye girmesiyle Haznedarlılar'ın ulaşım sorunu da son bulacak.

* Taksim'e otobüs
PINAR YOĞURTÇU: Tozkoparan'da yıllardır ulaşım sorunu yaşıyoruz. Hem Eminönü'e hem de Taksim'e otobüs konulmasını istiyoruz. İşe giderken güçlük çekiyoruz. Çocuklarımız okula giderken dakikalarca beklemek zorunda kalıyor.

YAHYA BAŞ: Bu sorunun çözümü için biraz daha sabretmeniz gerekiyor. İETT otobüs sayısının arttırılması isteğimize olumlu yaklaşıyor. Tam çözüm ise iki yıl sonra hafif metronun geçmesiyle olacak.

Eyvah! Çaresiz esnaf işportacılık yapıyor!
EMİNÖNÜ'nde, Beyazıt Meydanı'nda, Kadıköy'de artık İstanbul esnafı tezgah açıyor... Memurdan sonra esnaf da sokakta müşteri arıyor... Dün iç çamaşırı satan tanıdığım bir esnafı Beyazıt'ta tezgah başında gördüm... Önce utandı.. Sonra "Başka çarem kalmadı Erdal Abi" dedi ve anlattı: "Dükkan kirasını ödeyemez hale geldim... Bir yandan da yeni vergiler beni bitirdi... Kepengi indirdim, elde kalan malları arabanın bagajına yükledim... Şimdi pazaryerlerini, meydanları dolaşıyorum.."

İstanbul Ticaret Odası Başkanı Mehmet Yıldırım, Beyazıt Meydanı'nı, Eminönü'nü, Kadıköy'ü dolaşırsa yüzlerce dükkan sahibi esnafı görecek... Ve inanıyorum ki; yeni binlerce esnaf kepeng indirmeden yetkilileri ikaz edecek....

Yeşilköy Pazarı yarın taşınıyor
YILLARDIR Yeşilköy'ü kilitleyen, girilmez-geçilmez hale getiren Çarşamba Pazarı yarın Çiroz'da yaptırılan yeni ve modern yerine taşınıyor... Üzeri kapalı 21 bin metrekarelik yeni pazaryerinin en büyük özelliği kreşi olması.. Yani alışverişe gelen annelerin, çocuklarını bırakacakları emin bir yer bulması... Her tarafı ışıklandırılan pazaryerinin otopark sorunu da yok... Çabaları ile Yeşilköy'ü pazaryeri ilkelliğinden kurtaran Bakırköy Belediye Başkanı Ahmet Bahadırlı'yı kutluyorum...

"ALO YETİŞİN"dert köşesi

* SARIYER
Sığır besliyorlar

KÜÇÜK ARMUTLU Fatih Sultan Mehmet Mahallesi Ferhat Sokak'ta sığır bakıcılığı yapılıyor. Artık hayvanların pislikleri mutfak camlarımıza kadar çıktı. Belediyemiz buna bir çare bulamıyor.

* BEYKOZ
Tehlikeli cadde

SOĞUKSU Polenezköy Caddesi çok kötü durumda. İki ilköğretim okulunun bulunduğu bu caddede kaldırım bile yok. Otobüsler, minibüsler vızır vızır çalışıyor. Öğrencilerin hayatı tehlikede..

Serdar İkiz

* GAZİOSMANPAŞA
Sokaklar karanlık

KÜÇÜKKÖY Yunus Emre Mahallesi 1620. Sokak ve çevresindeki hiç bir aydınlatma lambası yanmıyor. 4 yıldır kış aylarında sokaklarımız korkunç karanlık ve tehlikeli oluyor.

Semra Denizoğlu

* ÜSKÜDAR
Şantiye kamyonları

RAUFPAŞA Sokak, Atakonakları şantiyesi'nin kamyonları tarafından berbat hale getirildi. Yazın tozdan, şimdi de çamurdan bunaldık. 50 metrelik bu yol asfalt veya stabilize yapılamaz mı?

* BAHÇELİEVLER
Tretuvar parası

DELİ Hüseyinpaşa Caddesi 45 numarada oturuyoruz. Belediyemiz 20 metrekarelik tretuvar için daire başı 33 milyon lira istiyor. Halbuki Güngören Belediyesi sınırlarında bu para 13 milyon lira.

Bilal Temur

* FATİH
Park harap oldu

EDİRNEKAPI Merkez Camii karşısındaki Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı park, ne yazık ki harap. Parkı otopark zanneden nakliye araçları, yeşili, ağaçları mahfediyor, kaldırımları kırıyor.

Okan Büyükyıldız

* MALTEPE
İlkel köprü

FATİH Caddesi Limon Sokağı'nın yanından akan derenin her gün rengi değişiyor. Dere ıslah edilmesini ve üzerindeki ilkel ahşap köprünün yerine yenisinin yapılmasını istiyoruz.

Muhsin Pekdemir

* BEYLERBEYİ
Cadde değil şantiye

KÜPLÜCE Mehmetağa Caddesi'ni hergün birileri gelip kazıyor. En son AKTAŞ kazdı. Ve 20 gündür kimse gelip çalışmıyor. Ayrıca inşaatlar yüzünden caddemiz şantiye alanı gibi oldu.

Selim Çiçek

* K.ÇEKMECE
Mahrumiyet bölgesi

İKİTELLİ Mehmet Akif Mahallesi, sanki Küçükçekmece Belediyesi'ne bağlı bir yer değil. O kadar az hizmet geliyor ki, sanki mahrumiyet bölgesi. Çocuklarımızın gidebileceği bir park bile yok.

Ayşe Akıllı

* ŞİŞLİ
Su basıyor

KURTULUŞ Bozkurt Mahallesi Şahin Sokak numara 35 numaradaki Nasip Apartmanın kazan dairesini 5 aydır pis su basıyor. İSKİ'ye de bildirdik ama kimse gelip ilgilenmiyor.

Hüseyin Akdağ

* KADIKÖY
Hız pisti

CADDEBOSTAN'da Bağdat Caddesi'ni sahile bağlayan Plajyolu Sokağı araçların hız pisti haline geliyor. Dar olan caddede, okula giden, servis bekleyen çocuklar var. Önlem alınmasını istiyoruz.

Rabia Yüksel

* ŞİRİNEVLER
Çukurlar açıldı

HASAN Tahsin Sokak'ta kanalizasyon çalışması yapıldı. Açılan çukurlar kapatıldıktan sonra asfaltlanmadığı için yol çöktü. Her taraf çamur içinde, arabalar bile sokağa giremez oldu.

Elektronik Posta'dan

* BAĞCILAR
Otobüs hattı az

GÜNEŞLİ'de oturanlar ulaşım konusunda büyük zorluk çekiyor. Bir tek Güneşli-Aksaray otobüs hattı var. Beyazıt veya Taksim'e hat açılsa herkes rahat edecek, aktarma yapmaktan kurtulacak.

İhsan Çarık

İETT GENEL MÜDÜRÜ NEVZAT PAKDİL BU İSTEĞE KULAK TIKAMAMALI... HEMEN İKİ YENİ HAT AÇMALI...

* KAĞITHANE
Her yer otopark

GÜLTEPE girişinde sağlı sollu araç parkı nedeniyle hergün trafik kaosu yaşıyor. Caddemiz geniş olmasına rağmen ambülans bile zorlukla girip çıkıyor. Bir ara sıkı tutulan trafik denetimleri çok kısa sürdü. Nasıl Beşiktaş'ta araçlar caddeye park edemiyorsa, Gültepe'nin de böyle olması gerekir.

İlker Tokatlı

TABİİ Kİ ÖNCE ARAÇ SAHİPLERİNE OTOLARINI BIRAKACAK BİR YER GÖSTERİLMELİ...

Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır