kapat

21.09.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
pandora
Bizim City
Sizinkiler
Rehber
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
E-alışveriş yapmıyoruz
E-ticaretin gelişme sürecini ortaya koyan en belirgin rakamlar yapılan e-alışverişlerle ortaya çıkıyor. Yapılan araştırmalar ülkemizin e-alışveriş konusunda pek istekli olmadığını gösteriyor

Yapılan araştırmalar başta ABD olmak üzere gelişmiş batılı ülkelerin e-ticaret konusunda oldukça faal olduklarını gösteriyor.

Bu süreci doğrudan etkileyen konuların başında ise e-alışveriş geliyor. Peki teknoloji kullanımı konusunda çok iddialı olan Türkiye, e-alışveriş dünyasının neresinde?

Yaptığı araştırmalarla iş dünyasının nabzını tutan IBS araştırma şirketi, şimdi de İnternet Servis Sağlayıcılarına (ISS) kullanıcı alışkanlıklarını ortaya koyan bir araştırma hazırladı. Firma, "E-retailing in Turkey" (Türkiye'de e-perakendecilik) isimli araştırması kapsamında Türk internet kullanıcılarının e-alışveriş konusundaki davranışlarını inceleyip, internet'ten alışveriş yapan ve yapmayan kullanıcıları birbirleriyle karşılaştırdı. Araştırmada internetten alışveriş yapan kullanıcıların ISS'lere, İnternet sitelerine ve e-alışverişe bakış açıları da incelendi.

İnternete ilişkin kapsamlı araştırma projeleriyle tanınan IBS, "Türkiye'de e-perakendecilik" isimli yeni araştırmasında, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Diyarbakır, Konya ve Trabzon illerinde toplam 1187 İnternet kullanıcısı ile görüştü.

Yaklaşık 45-50 dakika süren her bir görüşme sonucunda edinilen bulgular doğrultusunda Türkiye'deki internet kullanıcılarının e-alışveriş konusundaki davranışları ortaya konmaya çalışıldı. %.'lük bir kesimi oluşturan e-alışveriş yapanlar, yapmayanlarla kıyaslandı ve ISS'lere, internet sitelerine ve e-alışverişe bakış açıları incelendi. İnternetten alışveriş yapanların ISS'leri seçerken dikkat ettikleri noktalar da araştırma kapsamında detaylı olarak ele alındı.

Araştırma sonucunda %2.'lik bir dilimin e-alışverişten habersiz olduğu, %6.'lük bir dilimin e-alışveriş yapmadığı, %7.'lik bir bölümün potansiyel e-alışverişçi olduğu ve %.'lük kısmın ise e-alışveriş yaptığı görüldü. Kullanıcıların evde veya işte internete bağlı olması, internette alışverişi artırıcı pozitif bir etken olduğu görüldü.

Araştırmaya göre internet'te alışveriş yapan %2.'lik bir kesim ev, %0'lık bir kesim de işyeri kullanıcısı. Potansiyel e-alışverişçiler, hiç e-alışveriş yapmayanlar ve e-alışverişten habersiz olanlarda ise yüzdeler daha düşük.

MAHMUT SANCAK


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır