kapat

17.08.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Arbeta
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
İşte geleceğimiz
"2020 yılında hangi işi, nasıl yapacaksınız?" sorularının yanıtını arayan Business Week dergisi, iş hayatından şirket yapısına kadar her konuda geleceğin portresini çizdi

Belki gazetecisiniz, belki avukat, doktor ya da mühendis. Ama bundan 20 yıl sonra "İşiniz ne olacak?" ya da "İşinizi nasıl yapacaksınız?" sorusuna çoğunluğun vereceği yanıt aynı: Bilmiyoruz. İş dünyası teknolojideki değişim hızına güdümlü olarak öyle başdöndürücü bir şekilde değişiyor ki, dünyanın en başarılı CEO'ları bile bundan üç yıl sonra işlerin nasıl olacağını kestiremiyor. Business Week dergisi bu bilinmezlikten yola çıkarak son sayısında geniş bir 21. yüzyıl dosyası hazırladı. Kapsamlı araştırmada, geleceğin şirketlerinden mesleklerine, iş yapma biçimlerinden yönetim anlayışlarına, çalışma saatlerinden ofis tasarımlarına kadar gelecekte neyin nasıl olacağına ilişkin pek çok soruya yanıt aranıyor.

21. yüzyIl Şirketleri
Araştırma, yeni ekonomik paradigmayı yaratıcılık olarak tanımlıyor. Yeni yaratıcı ekonominin anahtar unsurları ise bilgi ve yaratıcılık. Dergi, "Fonlar bu yöne akacağı için risk sermayedarları sürekli fikir ve bilgi bulmaya çalışıyor. Çünkü 21. yüzyılda parlak bir fikri işe çevirmek için gereken parayı bulmak hiç zor olmayacak" diyor. 21. yüzyılda teknoloji yatırımları sürecek ve teknoloji alanındaki istihdam sayısı artarak büyüyecek. Yeni dönemde liderlik için aranan vasıflar arasına iletişim kurma becerisi, uzlaşmacı olma, hızlı fikir üretip hızla hayata geçirebilme gibi özellikler eklenecek. Öne çıkacak finans ve bilgi teknolojileri sektörlerinde, her derde deva liderlere eskisinden fazla ihtiyaç duyulacak. 21. yüzyılda CEO tanımının yerini CFO (Chief Financial Officer), COO (Chief Operating Officer), CWO (Chief Web Officer) gibi daha uzmanlaşmış sıfatlar alacak.

BÜYÜK DEĞİŞİM
Dergiye göre, "değişim çağı" olarak tanımlanan 21. yüzyılda şirketlerin de tüm stratejilerini topyekün değiştirmeleri gerekiyor. 21. yüzyılın en önemli trendlerinden biri bugünlerde de hızına yetişilmeyen outsourcing uygulamaları olacak. Şirketler artık en iyi bildikleri işi yapacaklar ve kalan işleri çözüm ortaklarına bırakacaklar.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır