kapat

02.08.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Limasollu
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
"Otoda çözüm dengeli ithalat ve ihracatta saklı"
Ford Otosan Genel Müdürü Mark Schulz, Türk otomotiv sanayinin ekonomiye yarar sağlaması için ihracat ve ithalatın dengeli olması gerektiğini söyledi

Ford Otosan Genel Müdür Mark Shulz, Türk otomotiv sanayi için önemli olanın ihracat ve ithalat ağırlığı dengesi kurulması olduğunu belirtti ve bu yaklaşımın genel olarak Türk ekonomisine en fazla yararı sağlayacağına işaret etti. İthal otomobiller için önerilen son değişikliklerle ilgili tartışmaları izleyen Shulz, yerli imalat otomobillerin pazardaki gücünün her zaman için önemli bir faktör olduğunu ancak hükümetin otomotiv sektörüne doğal olmayan yollardan yapacağı her hangi bir müdahalenin korumacı ekonomik koşulları ve uzun vadede hem otomobil sanayii hem de müşteri için olumsuz etkiler yaratabileceğini söyledi ve ekledi: "Bizim ihracat yapmayı hedeflediğimiz Avrupa pazarları aynı tür önlemler alırsa ne olacak?"

REKABET GÜCÜ
Türkiye'nin 1990'ların başındaki korunmuş pazardan bugünkü açık ve rekabetçi pazar durumuna gelmesinin Gümrük Birliği'nden sonra gerçekleştiğini vurgulayan Shulz sözlerini şöyle sürdürdü:

"Türk Otomotiv sanayiinde rekabet edebilir seviyede kalmak bizim için hiç de kolay olmadı. Rekabet gücü yaratmak ve yaratılan avantajlarımızı koruyabilmek için çok yatırım yaptık; bunların içerisinde 650 milyon dolarlık fabrika ve teknoloji yatırımı da var. Türkiye'de hem imalatçı hem de ithalatçı konumunda olan Ford Otosan'ın yeni fabrikasında yaklaşık 4 bin kişi çalışırken yan sanayide de 16 bin kişiye iş olanağı yaratılacak. Bu fabrika ağırlıklı olarak Türkiye'den Batı Avrupa'ya araç ihraç edecek. Bu sektördeki son gelişmeler pazarın genel anlamla doğru bir seyir izlediğini gösteriyor: Satış hacimleri yükseldi, otomobil ihracatı rekor düzeye ulaştı ve Gümrük Birliği döneminde otomobil sanayiinde istihdam 1995'teki 23 bin 700 değerinden 1999'da 27 bin 500'e kadar çıktı. "

'Hızlı tempo korunmalı'
Mark Schulz, ülke ekonomisi açısından en doğru yolun pazardaki hızlı temponun korunması olduğunu vurgulayarak, bunun da ancak dünyanın geri kalanına açık olmak ve müşteriye seçme hakkı tanımakla mümkün olduğunun da altını çizdi.

Shulz, bu tartışma ortamından kârlı bir durum yaratarak çıkılması gereğini vurgulayarak sözlerini sürdürdü: "Hükümetin doğal olmayan müdaheleler yoluna gitmesi durumunda çok dikkatli olması gerektiğini düşünüyoruz. Eğer Avrupa ülkeleri de Türkiye'de üretilen araçlara karşı aynı önlemlere başvurursa Türkiye'deki üreticilerin nasıl zorluklarla karşılaşacağı düşünülmelidir. Serbest rekabetin olduğu bir pazarda ihracat ve ithalatın iyi bir şekilde dengelenmesi anahtar çözümdür."


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır