kapat

22.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Hakan Şükür gole taraftar Cipso'ya koştu
Cipso patates cipsi reklamlarında oynayan Hakan Şükür, Kar Gıda'nın satışlarını katladı. Şirket ayda 10 milyon paket cips satıyor

Son yıllarda ünlü sporcuların reklamlarda oynamaları "moda" haline geldi. Özellikle sporseverleri ve gençleri hedefleyen şirketler, anlaştıkları sporcularla bir yandan marka imajlarını pekiştirmeye diğer yandan satışlarını artırmaya çalışıyor. Bunun son örneği cips ve çerez ürünlerinde faaliyet gösteren Kar Gıda ile anlaşan Galatasaraylı futbolcu Hakan Şükür oldu. Avrupa Futbol Şampiyonası'nda attığı gollerle Türkiye'nin çeyrek finale kalmasını sağlayan Hakan Şükür, reklamında oynadığı Cipso ürününün satışlarını artırarak, bir gol de cips sektöründe attı. Geçen 4 aylık sürede şirketin reklam kampanyası o kadar başarılı oldu ki, satışlar yüzde 50 oranında arttı ve Kar Gıda tam kapasite üretime geçti.

Yapılan reklam anlaşmasıyla asıl amaçlarının kamuoyuna kurumsal kimlik ve marka imajlarını tanıtmak olduğunu belirten Kar Gıda Genel Müdürü Şener Astan, "Açıkçası iki şekilde de amacımıza ulaştık. Hem kamuoyu bizim kimliğimizi tanıdı hem de satışlarımızı yüzde 50 oranında artırdık. Gramajları farklı olsa da, şu an ayda 10 milyon paket Cipso satıyoruz. Son 8 ay içinde pazar payımızı yüzde 22'den yüzde 30'a çıkardık. Bu artışta Hakan Şükür'lü patates cipsi reklamlarının etkisi çok büyük oldu."

Hakan Şükür ile anlaştıkları günden bu yana televizyon başta olmak üzere reklam için 1 milyon dolar harcadıklarını belirten Şener Astan, anlaşmanın 2001 yılının sonuna kadar geçerli olduğunu söyledi. Astan, şirketin geçen yıl aynı dönemde reklama yaptığı harcamanın ise 150 bin dolar olduğunu ifade etti.

Kar Gıda'nın 1999'da cirosunun dolar bazında yüzde 80 artarak 37 milyon dolara ulaştığını söyleyen Astan, 2000 hedeflerinin 45 milyon dolar olduğunu vurguladı. Astan, şirketin ürünleri içinde patates cipsinin yüzde 40, mısır cipsinin yüzde 32 ve çerezlerin yüzde 28'lik ağırlığı bulunduğunu da söyledi.

Mete TANSU


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır