kapat

M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Hizmetimiz yeraltında
Arif Calban: "Şimdiye kadar hep temel altyapıya yöneldik. Girilmedik sokak bırakmadık."

ÜÇÜNCÜ kez Kağıthane Belediye Başkanı seçilen Arif Calban, daha önceki iki dönemde ve son bir yılda çoğunlukla altyapı eksikliklerini gidermek için seferber olduklarını ve bu çalışmalarda uzun bir mesafe katettiklerini hatırlatıyor. Dere, tepe ve uçurumdan oluşan Kağıthane'de önceki dönemde insanların gündüz evlerinden adeta roketle çıkması, akşam paraşütle inmesi gerektiren ortamlarda yaşadığını söyleyen Başkan Calban, bu durumu düzeltmek için gerçekleştirdikleri bazı çalışmaları şöyle anlatıyor: "Allaha şükür girilmedik sokak, mahalle bırakmadık. 19 mahallemizin su boruları, kanalizasyon sistemi yenilendi. Yol açılamayacak kadar dik yerlerde uzun merdivenler yaptık. Kale duvarları gibi istinat duvarları inşa ettik. Çünkü başka şansımız yoktu."

DOĞALGAZ ATAĞI
Kağıthane Belediye Başkanı, son dönemde gerçekleştirdikleri bazı hizmetler ile devam eden çalışmalarını şu sözlerle sıralıyor: Bütün mahallelere doğalgaz getirebilmek ve ilçenin tüm planlarını bitirmek gibi stratejik hedefler koyduk. İlçeye bir İGDAŞ şubesi kurdurduk. Bu noktadan daha yoğun bir çalışma yapılabilinmesini sağladık. Çeşitli mahallelere doğalgaz sokmaya başladık. Mahallelerin yağmur suyu kanallarını başlattık. Plan hazırlıklarımız ise sürüyor.

İKİ KOLLEKTÖR
Önceki dönemde başlayan ve bu dönem devam eden öyle çalışmalar var ki; bunlar Kağıthane'nin son 50 yılına yapılması gereken ama hiç yapılmamış çalışmalar. Örneğin Kaığıthane Deresi'nin iki yakasına kollektör döşendi. İkisi de yakında devreye girecek. Böylece dereye atık su girmeyecek. Dere yatağından gelen su ve yağmur suyu ile dolacak. Bütün atıklar sağ ve sol kollektörler ile Baltalimanı'ndaki biyolojik arıtma tesisine ulaşacak. Proje bittiğinde Kağıthane çok önemli bir sorundan kurtulacak.

SADABAD PROJESİ
Kağıthane Vadisi'nde sadabad Projesi hayata geçirildi. Tarih yeniden ihya ediliyor. İçinde bulunan sarayların, kasırların, köşklerin ve kaskat çağlayanların, çeşmelerin bir kısmının yeniden yapılacağı, 211 dönüm alanın mesire yeri olarak düzenleneceği bu projede, dere tarihi yatağına çekiliyor. Böylelikle Haliç'ten kayıkla Aziziye Camii'ne kadar gelinebilecek. Cirit, güreş ve okçuluk sahaları tarihteki yerlerine uygun yerle kurulacak. Bu, Büyükşehir Belediyesi ile ortak gururumuz olan bir proje...

KAĞITHANE TARİHİ
Kağıthane'nin tarihini derleme çalışmaları yapıyoruz. Dünyanın neresinden olursa olsun bütün koleksiyonculardan, arşivlerden, müzelerden ne malzemeye ulaşabiliyorsak onu getirtmeye çalışıyoruz. Şu anda Kağıthane ile ilgili dünyanın en zengin koleksiyonuna sahibiz. Toparladığımız materyalleri kitap haline getirerek yayınlıyoruz. Bu arada ilçe tarihini bir CD-Rom haline getirdik. Tarihte Sadabad için yazılmış, bestelenmiş bütün şarkıları derledik. Değerli bir CD oluşturduk.

KÜLTÜR MERKEZİ
Kağıthane merkezine bir kültür merkezi inşa ediyoruz. Osmanlı mimarisine uygun olarak inşa edilen merkezde nikah ve toplantı salonları bitmek üzere. İçinde ayrıca; kreş, aşevi, misafirhane, lokanta gibi bölümler de olacak merkez, önemli bir eksikliği giderecek.

33 spor sahası
Kağıthane'de 33 adet spor sahası oluşturduk. Uygun olan mahallelerde pazarları sokak aralarından kaldırdık. Sabit Pazar yerleri yaptık. Buralarda haftada bir gün pazar kuruluyor diğer günler ise otopark ve çocuk oyun alanı olarak kullanılıyor.

Nostalji treni
Kağıthane'de bir zamanlar var olan ve zaman içinde yokolan demiryolu hattını keşfettik. Şimdi bu hatta nostalji treni kurmaya çalışıyoruz. Ormanın içinden piknik alanların açılan ve Haliç'i Karadeniz'e bağlayan bir hat oluşturacağız.

Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır