kapat

04.05.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
'Aileler sorumsuz'
Bağdat Caddesi tartışması sürüyor. Emniyet, "Dört ayda 12 bin ceza kestik ama fazla işe yaramadı" diyor ve ailelerin tavrını eleştiriyor

BAĞDAT Caddesi'ndeki ölümüne yarışlar için Emniyet Genel Müdür Yardımcısı ve Trafik Hizmetleri Başkanı Nihat Kurtiç sert konuştu: "Son dört ayda burada hız yaptıkları için 12 bin sürücüye ceza kestik. Çoğu aile bize, 'Çocuğumuz terörist mi,' diye baskı yaptı. Hiçbiri kuralları ihlal eden çocukları için destek istemedi..."

Kurtiç şöyle devam etti: "Gençler trafik otolarını izliyor. Ekip otosunu, radarı birbirlerine cep telefonuyla iletiyor. Yarışlarda büyük bahisler dönüyor... Bu sorun sadece polisin sorunu olamaz."

10 YILA KADAR HAPİS
Kurtiç, "Arkadaşlarımız ellerinden gelen her şeyi yapıyor. Ama nafile. Malesef cezalar caydırıcı olmuyor," şeklinde konuştu: "Hız yüzünden bazı gençleri nezarete alınmış. Gelen aileler, 'Bizim çocuğumuz böyle şeyler yapmaz; terörist mi bunlar' deyip bir de trafikçi arkadaşlarımıza çıkıştılar. Bu araçların çoğunluğu anne ya da babanın üzerine kayıtlı. Mücadele tek başına olmaz ki."

Emniyet yetkilileri böyle konuşurken Kadıköy Cumhuriyet Savcısı Mustafa Yiğitkurt, "tedbirsizlik ve dikkatsizlik sonucu" Selin Uras ile Erdem Celasun'un ölümüne yol açtığı iddiasıyla Baran Balcıoğlu (20) hakkında 4 yıldan 10 yıla kadar hapis talebiyle dava açtı. Balcıoğlu ifadesinde olay günü yarışmadığını söyle miş ve Paşakapısı Cezaevi'ne gönderilmişti.

Bu arada tedbirler konusunda tartışma sürüyor. Büyükşehir Belediyesi APK Daire Başkanlığı yetkilileri, Bağdat Caddesi'nin ana arter olduğu için İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı olduğunu belirterek ana arterlerde kedi gözü olarak adlandırılan yer butonlarının ve kasislerin kullanılmadığını söyledi:

KASİS UYMAZ
"İstanbul Valiliği İl Trafik Komisyonu ve Büyükşehir Belediye Başkanlığı ana arterler üzerinde yer butonu ve kasis yapılmasını uygun gömemekte. Sadece boya çizgileriyle yavaşlama bantları oluşturulmakta. Bağdat Caddesi'nden İstanbul Büyükşehir Belediyesi sorumludur. Trafik sirkülasyonu ve sinyalizasyon düzenlemeleri tamamen belediyeye aittir."

Ünsal ERGEL (ANKARA)- Ayşegül ARIKAN (SHA)


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır