Kabuk değiştiren dünya ekonomisi, yıllar yılı dünyaya hükmeden asırlık çınarları yerlerinden etti. İnternet, bilgisayar, telekomünikasyon ve yazılım gibi sektörlerde faaliyet gösteren şirketler, eski ekonominin devlerini solladı. Yeni ekonomi şirketlerinin toplam pazar kazancı 1.5 trilyon dolar oldu. Coca-Cola, Bank of America, P&G, Ford Motors gibi dünya devleri geçen yılın mayıs ayından bu yana büyük oranda değer kaybederken yeni ekonomi şirketleri inanılması güç oranda değer kazandı.
Dünyanın en çok değer kaybeden 10 şirketinin geçen yılki toplam kaybı 284.3 milyar doları buldu. Kaybedenlerin içinde ilk sırayı 52.3 milyar dolarla dünyanın en büyük meşrubat üreticisi Coca-Cola aldı. Meşrubat devini 51.1 milyar dolarlık kayıpla Bank of America izledi.
Kozmetik devi Procter & Gamble'ın değer kaybı ise 48.6 milyar dolar oldu. Dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden Ford Motors da 27.9 milyar dolar değer kaybetti. Eski ekonominin amiral gemilerini batıran fırtına, diğer yandan yeni ekonominin küçük teknelerinin yelkenlerini rüzgarla doldurdu. Yeni ekonomi şirketlerinden sadece Cisco Systems'ın değeri 293.3 milyar dolar arttı. Yani eski ekonomide en fazla kaybedenlerin toplamından daha fazla. Yine yazılım devlerinden Oracle, geçen yıl Mayıs ayıyla bu yılın 9 Mart tarihi arasında tam 198.1 milyar dolar değer kazandı.