kapat

04.03.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Sosyete kartı
Vadeli alışverişte kart rekabeti artıyor. Boyner Grubu üst gelir düzeyine özel kartını piyasaya sunmaya hazırlanıyor

Marka ve mağaza bağımlılığı yaratmayı amaçlayan kartlar arasındaki rekabet artıp, mağazalar kartlar tarafından paylaşılınca, bu kez markaların hitap ettiği gelir düzeylerine göre sınıflandırmalar başladı. Hemen her mağaza ya da markanın bir kart zincirine dahil olması, piyasaya yeni kart sunumunu güçleştirirken, kartlı alışverişin öncüsü Boyner Grubu, birçok yerde taksit sağlayan Advantage Card'tan sonra şimdi de üst gelir düzeyine hitap eden günlük 0.66, aylık yüzde 20 faizli "Wishes Card"ı piyasaya sunmanın hazırlıklarına başladı.

Boyner Grubu'nun kart şirketi Benkar, başvuruları kabul etmeye başladığı Wishes (Dilekler) Card ile çok yüksek fiyatlı ürünleri satın almayı dileyenlere vade farksız üç taksitte ödeme imkanı sunuyor. Grup, kartı, "Özgün bir yaşam tarzı geliştirmiş, ne istediğini bilen, hayatı seven ve hayatın her alanında başarıyı ilke edinen bağımsız kişilikler için" tasarlamış. Bu tariften sonra da kartın Advantage Card'tan farkı şöyle ifade ediliyor:

KART SAVAŞI BÜYÜYOR
"Wishes mağaza sayısı az olup marka olarak tanınmış ve seçkin üyelerden oluşur. Tüm üye kuruluşlarda aynı taksit programı uygulanır, vade farksız üç taksit. Advantage'de ise üye kuruluşlara göre değişen taksit koşulları ve ödül sistemi vardır. Wishes'de ödül yoktur."

Limitleri taksit ödendikçe yükselen, vadesiz üç taksitte ödeme sağlayıp, yüzlerce mağaza ve markayı temsil eden kartlar, harcama iştahını da artırıyor. Bu kartlar, kredi kartının tam olarak yakalayamadığı grubu da yakalıyor. Boyner Grubu'nun Advantage ile yakaladığı yaklaşık 1 milyon müşteriden sonra Yapı Kredi Taksitcard, Finansbank da Galaxy Card ile rekabete katıldı. Türkiye'deki geçmişi birkaç yıl öncesine dayanan mağaza kartları, cüzdanlara sığmayacak kadar arttı, bu arada hipermarket zincirleri de modaya uyarak, domatesi, patatesi kart avantajıyla satar oldu. Kartlı alışveriş, enflasyonist bir ülkede tüketici için avantajlı. Ancak yüksek enflasyondan kurtulmayı başarabilirsek firmaların vade yerine başka cazibelerle kartları pazarlamaları gerekiyor.

Esen PİŞİRİCİ


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır