Türkiye'nin en büyük özel sektör bankalarından Akbank internet atağı başlattı. Banka Akbank.Net ile 500 bin liraya aylık internet paketi sunacak. Akbank internet bankacılığında bir yenilik daha yaparak, şirketler için ayrı kurumsal bir internet şubesi kuracak. Bankanın iki yıl içeriside toplam müşterilerinin üçte birini internet müşterisi yapmayı hedeflediğini söyleyen Genel Müdür Yardımcısı Akın Kozanoğlu ile internet stratejisini konuştuk:
* Akbank internet bankacılığında nereye gelmeyi hedefliyor?
Akbank halen 1 milyonu aktif olmak üzere 3 milyon müşterisi bulunuyor. Halen 30 bin internet müşterimiz var. Biz internetin olağanüstü bir hızla gelişeceğini düşünüyoruz. Bugün para verip internet hizmeti alan kişi sayısının 500 bin olduğunu biliyoruz. Bu rakamın biz bu yıl sonunda 1 milyonu bulacağını ondan sonraki senelerde de her yıl 2'ye katlanarak büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Hedef 500 bin internet müşterisine ulaşmak.
Biz geçen yıl internet şubesini devreye almıştık. Burada en son sitenin dizaynında değişikliğe gittik. Şu an internet şubemizden nakit işlemleri hariç tüm işlemler yapılabiliniyor. Ve borsa işlemleri hariç komisyon alınmıyor. E-ticaret ikiye ayrılıyor. Birincisi business to consumer denilen, tüketiciye yönelik uygulama, ikincisi business to business olarak adlandırılan şirketler arasındaki ticaret. Asıl önemli olan ikincisi. Önümüzdeki dönemde şirketlere hizmet verecek bir kurumsal internet şubesi açacağız.
* Bu uygulama ile internet üzerinde bireysel ve kurumsal ayrımına gideceksiniz?
Evet. Şu anda internet şubemizde şirketlere yönelik olarak bütün opsiyonlar bulunmuyor. Kuracağımız kurumsal internet şubesi ile şirketlerin bu yönde ihtiyaçlarını karşılayacağız.
* Peki bu yatırımları yaparken Türkiye'nin internet devrimini ne kadar yakaladığını düşünüyorsunuz?
Bence internetin gelişmesi için üç temel şart var. Bunlardan ilki teknik altyapı. İkincisi internete erişimi sağlayacak donanımların fiyatlarının uygun olması koşulu. Üçüncüsü ve bence en önemlisi o ülkedeki insanların yeni teknolojiye yatkın olup olmadığı. Bugün Türkiye'de altyapı yatırımlarını Telekom yapıyor. Bence durumun farkındalar ve gerekli yatırımları yapıyorlar. Donanım fiyatlarına gelince kampanyalarla oluşan rekabet ortamında fiyatlar gittikçe düşüyor. Bu konuda da gelişme sağlanıyor. Ben üçüncü koşulda hiçbir sorun olmadığını düşünüyorum.