kapat

27.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Piyasa, sadık müşteri arıyor
Perakende sektöründe alternatifler arttıkça, ürün ve formatlar arasındaki belirgin farklar da kayboluyor. Şimdi hedef mal satmak değil, tüketici sadakatini sağlamak

Perakende piyasalarında mağaza ve marka formatlarındaki artış, ürünler arasındaki farkları azaltınca, tüketicinin de değeri arttı. Dün başlayan Uluslararası Perakende Konferansı'nda biraraya gelen sektör temsilcileri tüketicide sadakati artırmanın yollarını tartıştılar ve sadakati üründeki değil, ilişkilerdeki farklılığın yaratacağını savundular.

Avrupa'daki şirket evlilikleri sonucu lokal zincirlerin büyük zincirler tarafından satın alınmasının, sektörde yoğunluğu artırdığını savunan AcNielsen Zet Genel Müdürü Vural Çakır, sektörün geleceğiyle ilgili şu öngörüde bulundu: "Artık tüketici otomobiline bindiğinde eşit mesafede ulaşabileceği birbirinin benzeri perakende zincirleri olacak. Ürünün aynı, fiyatların birbirini izlediği bir piyasada farklılık yaratacak tek şey tüketiciye verilen değerdir. Tüketici kendini nerede değerli görüyorsa oraya gidecek. Perakende zincirlerinin sadık müşteri yaratmak için insan ilişkisi gibi duysusal bağ kurmasının zorunlu olduğu bir döneme giriyoruz."

Kişilik önemli
Kuzey Florida Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Coşkun Şamlı da, "her mağazanın bir kişiliği vardır. Örneğin bir süpermarket yanındaki şık mağaza, süpermarkete günlük giysilerle gelen müşteriyi çekemez. Önemli olan, mağazanın kişiliği ile müşterininkinin örtüşmesidir. Sadakati yaratan da budur. Önce çok sadık müşteri kitlesini tatmin etmek gerek. Çünkü sadık olmayanlara verilen emek daha pahalıdır" dedi. Prof. Şamlı, "Kör sadakat" diye adlandırdığı kayıtsız şartsız müşteri bağlılığını da tanımlayarak, "Bunlar en iyi grup ama her an kaybedebilirsiniz. Sadece bir gruba hezmet veremezsiniz. Güçlü yanlarınızın promosyonunu yapın" diye konuştu.

AC NİELSEN ZET ARAŞTIRMASI
* Her 5 tüketiciden 4'ü için marka mağazadan daha önemli (% 80)

*Her 5 tüketiciden 3'ü aradığı markayı bulamazsa başka bir markete gidiyor (% 67)

*Marka bağımlılığı orta yaş grubunda daha belirgin (% 52)

*Marka kadınlar için daha fazla önemli (% 61)

*Her 3 haneden birinde üyelik/kulüp kartı var (% 34)

*Üyelik/kulüp kartı yapılan alışverişleri etkiliyor (% 16)

*Görüşülen hanelerin yüzde 14'ünde internet var

*Ama sadece yüzde 2'si alışverişlerinde internet kullanıyor

*Gelir seviyesi düştükçe sadakat artıyor

*Tüketici genellikle broşürler ve fiyat eklerini (insertler) inceliyor (% 72)


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır