kapat

21.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Sanal mağazalar kâr edemiyor
Türkiye'de sanal mağazacılık halâ geleceğe yönelik bir yatırım özelliği taşıyor. Bu yıl beşincisi düzenlenen Türkiye'de İnternet konferansında konuşan sanal mağazacılar kâr edememekten yakınıyor.

Jute Tekstil- Jute hammaddesinden prim üreten Gaziantepli firma iki yıldır İnternet üzerinden satış yapmaya çalışıyor. Firma yetkilisi Enver Boğa Türkiye'den çok Avrupa'dan sipariş aldıklarını söylüyor. Ve "İlk yıl satışlar ümit kırıcıydı, son dönemde daha iyi gidiyor" diyor.

İdeefixe: İnternette kültür ürünleri satan firma, tükettiği için 500 bin dolarlık yatırım yapmış iki yıl içinde bu parayı çıkarmayı hedefliyor. Sitede 38 bin kitap hakkında bilgi var. Satışlarda 0ndirim uygulamasına rağmen yeterli olmuyor.

SATIŞLAR DÜŞÜK
Gençlik Kitabevi: İnternete 1997'de tanıtım amacıyla giren firma, talepler üzerine kitap, CD ve DVD satışına başlamış. Firma yetkilisi Ozan Güner yaşadıkları zorlukları şöyle anlatıyor: "Program kırıcılarla çok uğraşıyoruz, her gün sitemize saldırıda bulunuyorlar. Güvenli sistem çok yatırımı istiyor."

Sanat Kitabevi: İnternette sahaflık yapan firma baskısı tükenmiş az bulunan veya antika kitapların meraklı alıcılara ulaştırıyor. Firma yetkilisi Ömer Türkoğlu güvenlik programı satın alırken kredi kartı kullanımında problem yaşadıklarını söylüyor.

Bilyap: Sanal akvaryum mağazası Bilyap, 98 Ağustos'undan bu yana balık ve tüm akvaryum malzemelerini İnternette satıyor. Firmanın kurucusu Tunç Tetikçioğlu "Henüz kâr eder duruma gelmedik" diyor. Fakat maliyetlerin düşük olduğunu belirterek "Gerçek bir dükkanın işletme maliyeti için kargo masrafına rağmen maliyetlerimiz düşük" diyor.

Tansaş Ürün ve Hizmet Geliştirme Müdürü Alptekin Tanır şu anda İnternetten sipariş veren müşterilerinin mağazalardan karşıladıklarını, bu yöntemin rantabl olmadığını belirtiyor ve "Paketleme noktaları yapmaya hazırlanıyoruz" diyor. Tanır, sanal mağazaya büyük yatırım yaptıklarını ama maliyetinin gerçek bir mağazadan düşük olduğunu söylüyor.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır