06.11.1999

Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
Filler kimden kaçtı?
Güney Afrika'da katıldığı safaride aslanlarla oynayan Ahmet Vardar, bir tek filleri uzaktan görebildi. Çünkü filler, bir şeyden ürküp son sürat kaçmaya başlamışlardı

Güney Afrika gezimin en enteresan tarafı, bence, vahşi doğa ve hayvanları izlemekti. Taa Tarzan filmlerinden tutun da, yıllarca türlü-çeşitli belgesellerde izlediğim vahşi tabiatı yakından göreceğim için çok heyecanlıydım. Nitekim "Sabah 06:00'da Safari'ye hareket için otelin kapısında hazır olmamız" söylenince bu heyecanım daha da arttı.

Neyse, sabahı zor ettim ve herkesten önce kapının önüne dikildim. Grubumuzla üstü açık bir safari otobüsüne bindik ve yola çıktık. Otelden yarım saat mesafedeki büyük safari merkezine girdiğimizde, arabayı kullanan rehberimiz (onlar RANGER diyorlar), 2 dakikalık bir konuşma yaptı ve safari sırasında göreceğimiz hayvanların çok ürkek olduklarını, insan konuşmalarından, hatta el ve kol hareketlerinden dahi ürkerek kaçabileceklerini, onları daha yakından görmek istiyorsak, çok dikkatli olmamız gerektiğini söyledi.

SAFARİ BAŞLIYOR
Bu tembihat üzerine kendimize çekidüzen verdik ve safari başladı.

Önce size safari alanından bahsedeyim; öyle bizim filmlerde gördüğümüz gibi, balta girmemiş ormanlar falan yok...

Bodur ağaçlar, kayalık ve sarp bir arazi... İşte bütün gördüğümüz hayvanlar buralarda yaşıyor. Yaban domuzundan tutun, aslan, zürafa, fil, leopar, dağ keçileri ve timsahlar en dikkati çeken hayvanlar arasında yer alıyor. Bunlardan hangilerini görebildiniz derseniz, hemen hemen hepsini gördüm diyebilirim.

Yalnız filleri dürbünle gördük, çünkü çok uzaklardaydılar ve kaçıyorlardı. Herhalde benden ürkmemişlerdi...Gelelim ilk günden beri gazetemizde yer alan aslanlı resimlerime... O resimleri çektirmek için özellikle bir aslan çiftliğine gittik.

Orada gerçekten yaban olan büyük bir aslan ailesi mevcut idi... Bu aileler özel çitlerle birbirlerinden ayrılmış olarak yaşamlarına devam ediyorlar.

Özellikle söylemek istiyorum; benim aslanlarla çekilmiş fotoğraflarımı gazetedeki yönetici arkadaşlarım görünce, hayli heyecanlandılar ve "Bravo ağabey, ne cesurmuşsun..." diye sırtımı sıvazladılar.

ASLANIN HAŞMETİ
Aslında onlarla fotoğraf çektirmek için fazla korkusuz olmaya gerek yok. Aramızda ince bir çelik duvar olduğu halde en ufak bir kükreme anında insanın tüyleri diken diken oluyor. Doğrusu çok haşmetli hayvanlar... Bir defa ayak patileri kafaları kadar büyük... Düşünün siz, suratınıza bir pati yeseniz, ne hale gelirsiniz. Onun için, onları seyrederken kimse korkmadım diyemez.

Bir ara yavru bir aslanı kafesinin içinde sevmemize izin verdiler. Grup arasında onu dahi yapacak fazla kişi çıkmadı.

Ben görevim ve merakım icabı içeri girip, onunla biraz oynadım. Ama bebeliğine bakmayın, o bile kükreyince, sanki gök yere iniyor. Kükreme sesleri çok etkili ve korkunç...

İşte sevgili okurlarım, elime bu gezi fırsatı geçti ve ben de gördüklerimi size anlatma imkanı buldum. Pazartesi gününden itibaren yine asli görevime dönüyor ve ALO-SABAH köşemdeki yazılarıma başlıyorum. Zira gelen mesajlar hayli birikmiş... BİTTİ

Güney Afrika'dan Vardar'a teşekkür

Afrika Dışişleri Bakanı Yardımcısı Aziz Pahad, SABAH yazarı Ahmet Vardar'ın 1-3 Kasım tarihleri arasında ülkesine düzenlediği ziyaretle ilgili bir basın açıklaması yaptı. Pahad, temasların oldukça verimli geçtiğini vurguladı ve Ahmet Vardar'a teşekkür etti. Güney Afrika Ankara Büyükelçisi Thomas Wheeler de, Ahmet Vardar'ın yazı dizisi ile ilgili bir teşekkür metni yayınladı. Büyükelçi Wheeler'in mesajı şöyle:

Sayın Vardar,

Türk Delegasyonu'nun Güney Afrika'ya düzenlediği ve çok verimli geçen ziyaretle ilgili basın bildirisini ekte sunmaktan memnuniyet duyuyorum. Gazetedeki Zulular ve Gold Reef City altın madeni ile ilgili yazılarınızdan çok zevk aldım.

Sevgilerimle, Thomas Wheeler, G.Afrika Büyükelçisi

Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır