kapat

18.09.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
inter merkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
İnternet'te zengin olma zamanı
Turk.Net'in Genel Müdürü Ahmet Yürekli'ye göre orjinal fikirleri olan herkes internetle servet kazanabilir

TÜM dünyayı kasıp kavuran ve iletişime yeni bir boyut getiren internette yeni fikirleri olanlar için zengin olma şansı başlıyor. Geçen ay yüzde 70'ini Sabancı Grubu tarafından satın alınan Turk.Net'in ortağı ve Genel Müdürü Ahmet Yürekli, gelinen aşamadan sonra tıpkı 'Yahoo' veya 'Amazon' gibi orjinal fikir üretenlerin bu işten önemli miktarda para kazanabileceğini savunuyor.

Herkesin internet servis sağlayıcısı kurmak zorunda olmadığını hatırlatan Yürekli, "Orjinal bir fikri olanın oluşturacağı sayfa, büyük değerlere ulaşacak şirketler yaratabilir. Türkiye artık bu döneme giriyor" diyor.

Yürekli, sektördeki yoğun rekabet ortamında en eski servis sağlayıcılarından biri olduklarını belirterek, Sabancı Grubu ile ortaklığın, genel politikalarını değiştirmeden yeni projelerle müşterilerine hizmet sunma imkanı vereceğini ifade ediyor. Yürekli, Sabancı ile ortaklıklarının hikayesini şöyle anlatıyor:

"Turk.Net olarak Türkiye'nin en eski servis sağlayıcılarından biriyiz. Pazardaki rekabet ortamı tabi ki bizim de finansal açıdan daha güçlü olmamız gerekliliğini ortaya koydu. Zaten yabancı bir yatırım fonu ile ortaklık kurmak üzereydik. Tam bu sırada Sabancı Grubu'ndan teklif geldi. Dinamik bir grup olarak sektörü inceliyorlarmış. Yeni bir şirket kurmak yerine sistemi oturmuş bir şirkete ortak olma kararı almışlar. Bu nedenle bize teklif getirdiler. Biz de kabul ettik."

Yürekli, Sabancı Grubu'nun amacının kendi şirketlerinin internet kullanıcısına ulaşmak olduğunu söyledi. Yürekli bundan sonraki dönemde bireye odaklı bilgiye çok daha rahat ulaşımı sağlamaya yönelik daha kapsamlı bir çalışma içinde olacaklarını ifade etti.

Kişiselleştirilmiş internet
Turk.Net, halen VİP hizmeti olarak deneme aşamasında bulunan 'Kişiselleştirilmiş internet' hizmetini yaymayı amaçlıyor. Sistem şöyle işliyor: "Firmada abonelerin ilgi alanları ve kişisel bilgileri bulunuyor. Buna göre bir sayfa dizayn edilmesi planlanıyor. Örneğin; kullanıcının ilgi alan spor ve futbol. Kullanıcı internete girdiği zaman açılan sayfa spor ile ilgili dizayn edilmiş olacak." Turk.Net'in 30 bin müşterisi var ve hedefi halka açılmak. Yeterli büyüklüğe eriştiğinde hisselerin İMKB'de işlem görmesi için halka arz gerçekleştirilecek.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır