Evlerdeki bilgisayarlara kurulan filtreleme programları da benzer bir amaca yönelik. Ama bilgisayar kullanımında genellikle anne - babalarından çok daha ileri çocukların uyanıklıkları ve özel becerileri karşısında bu tür programlar oldukça etkisiz kalıyor.
Nerdeyse sektör içinde sektör olmaya aday bu yeni yatırım alanı, bilişim sektörünün devlerini bile iştahlandırmış durumda. Önümüzdeki eylül ayı içinde açılışı yapılacak aile kanalı "FamilyClick.com"un yöneticiliğine getirilen, evangelist dinadamı Pat Robertson'un oğlu Tim Robertson, bu girişiminde AT&T gibi bir sektör devinden 10 milyon dolarlık finansman koparmak üzere. Robertson, potansiyel müşteri olarak tüm aileleri hedeflediklerini, iş stratejilerini dindar kesimle sınırlamadıklarını belirtiyor.
Yeni sektörün hızlılarından bir diğeri ise, geçen hafta bir basın toplantısı yapan "This.com" (http://www.this.com) adlı servis ve içerik sağlayıcı. Şirketin genel müdürü Brad M. Daniel, şu anda daha çok evlerden bağlananlara yönelik bir pazarlama stratejisi uyguladıklarını, ama okulların "doğal" bir pazar oluşturduğunu söyleyerek geleceğe umutla baktığını belirtiyor.
This.com, Web sitesinde gene aynı anlayışla içerik sunuyor. Çocuklara yönelik "Kids Zone" bölümündeki arama rehberine girenler, kendilerini mutlak olarak "temiz bir İnternet"te buluyorlar. "Ev ödevleri', "Matematik", "Şakalar" gibi kategorilerde arama yapan çocukların herhangi bir "zararlı madde"yle karşılaşma olasılıkları sıfır.
Benzer bir rehber "Yahooligans"da da (http://www.yahooligans.com) buna yakın bir kategarizasyon yapısı içinde arama yapılıyor.