kapat

03.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Demokratik moda
Tom Ford, modada 90'ların en flaş ismi. İflasın eşiğindeki Gucci'nin başına geçti ve markayı 2000'lerin moda çizgisi haline getirdi. Ford, şıklığın sırrını anlatıyor

Tom Ford, 1990 yılında, o sıralar giderek köhneyen Gucci markasının kadın giyim koleksiyonunu tasarlamak üzere, şirketin sahibi Maurizio Gucci ile anlaştı. 29 yaşındaki Teksaslı stilist o güne kadar spor giyimin en gözde isimlerinden tasarımcı Perry Ellis'in asistanı olarak çalışıyordu. Maurizio Gucci, anlaşma yaptıktan kısa bir süre sonra Tom Ford'u kovmayı düşünmeye başladı, Ford, 'fazla yeni, fazla moda' çizgide giysiler tasarlıyordu. Ama sonra bu gençteki cevherin farkına varmış olmalı ki, 1994'te onu Gucci markasının başına geçirdi. Tom Ford, artık Gucci'nin dünyanın dört bir köşesindeki mağazalarının tefrişatından, çanta ve ayakkabıdan mayoya kadar bütün ürünlerin tasarımının sorumlusuydu. O günden beri Gucci, 'iflasın eşiğinde bir deri ürünleri imalatçısından, 90'ların havasını belirleyen bir moda markasına dönüştü.' Şu günlerde Ford, Gucci'nin haziranda piyasaya sürülecek yeni kadın parfümünün reklam kampanyası üzerinde çalışıyor...

- Siz modayı değil, moda sizi izliyor sanki, çağdaş moda akımları içindeki yerinizi nasıl değerlendirirsiniz?

- Öyle bir şey yok. Ben çizdiklerimi kafadan uydurmuyorum, Los Angeles, Paris, Milano'da çevreme bakınıyorum, gözlemeyi ve havayı koklamayı bilen arkadaşlarım var, onlara danışıyorum. Kimileri benim çizgimi 70'lerin sitiline benzetiyor, milenyum modası diyenler de var. Bunlar hep aşırı entelektüel yaklaşımlar. Bu saçmalık, moda o kadar entelektüel bir şey değildir. Moda bayağıdır, hayatın kendisi gibi...

- Gucci nasıl bir kesime hitap ediyor?

- Bu söylediğime gülmeyin; ben modayı demokratikleştirmeye çalışıyorum. Gucci'ye genç insanlar geliyor, bir parçayı beğeniyor, ilginç buluyor ve bunu başka parçalarla, örneğin bit pazarından bulduğu bir şeyle birleştirebiliyor ve baştan aşağı Gucci giyinmiş birinden çok daha şık olabiliyor. İnsanlar günümüzde daha az şey istiyor, ama o şeyin seçkin olmasını diliyor...

- Daha çoğuna da belki parası yetmiyor, ne de olsa Gucci imzalı el işlemeli, bir yırtık blucinin fiyatı 3000 dolar...

- İş onu üstüne geçirmekte değil iş, stil sahibi olmakta. Dediğim gibi baştan aşağı bit pazarından giyinip, baştan aşağı Gucci'den giyinmiş birinden çok daha şık olabilen insanlar var...

- Çalışma yönteminiz nedir?

- Eşcinsel olsam da, bir kadının ne zaman güzel ve seksi gözüktüğünü bilirim. Şimdi söyleyeceklerim yanlış anlaşılabilir ama, ben kadınlara ve erkeklere bir arabaya, mobilya ya da binaya baktığım gibi bakarım, yani bir tasarım sorunu olarak. Tabii bir de kadınlar tarafından muhasara altına alınmış durumdayım, her yanım kadın dolu. Onların söylediklerine kulak veririm. Eğer, 'Tom bunu hiç bir kadın giymez' derlerse ben de dediklerine uyarım.

- Giysilerinizin sadece çok ince insanların üzerinde iyi durduğu söyleniyor...

- Doğrudur. O konuda, Amerikalı olduğum için bir takıntım var. Amerika'da insanlar gün geçtikçe daha şişmanlıyor. Amerika'da kola istiyorsunuz ve size kovayla kola veriyorlar, porsiyonlar dağ gibi ve insanlar da şiştikçe şişiyor. Belki buna tepki gösteriyorumdur.

- Bazı giysilerinizi de 30 yaşın üstündekilerin giymemesi gerektiğini, bir yerde kendiniz ifade ettiniz...

- Eh bu da doğru... Mesela bu yaz koleksiyonunda bir kaç parça var ki, 20-25 yaşlarında hemen herkes onlara sahip olmak isteyecektir, ama 35 yaşın üstünde biri aynı şeyi giyerse de üstünde hiç iyi durmayacaktır. Ama bu da adamına göre değişir. Örneğin Sean Connery 70 yaşında ama Gucci giyebilir, çünkü hâlâ inanılmaz bir albeniye sahip...


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır