kapat

03.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yeni Fiat projesi Türkiye yollarında
Fiat'ın hayata geçireceği yeni bir araç projesi üretimi için Tofaş Fabrikası da adaylar arasında

Şelale KADAK

Palio'nun ardından, yerlileşecek yeni jenerasyon otomobiller Brava ve Marea ile imajını değiştiren Tofaş, 2000 yılı içinde Fiat'ın hayata geçireceği yeni bir otomobil projesinin adayı .

Tofaş Fabrika Murahhas Azası Jan Nahum, Fiat'ın yüzde 80'i ihraç edilecek olan yeni bir araç projesi üzerinde çalıştığını ve kapasitesinin yeterliliği nedeniyle Türkiye'deki fabrikanın da üretime adaylar arasında yer aldığını söyledi. Projenin gizliliği nedeniyle "Nasıl bir tip araç olduğu" sorularını yanıtsız bırakan Nahum, "Bursa'daki fabrika 1990'da alınan bir karar doğrultusunda kademeli olarak yeni model üretimine geçti. 2000'li yıllarda birçok yeni proje var" demekle yetindi.

Tofaş'ta yaratılmış olan değerin uluslararası bir ortamda yaşatılması kararının hayata geçtiğini anlatan Nahum, ekonomik ölçekli üretim yeteneğine sahip Bursa fabrikasının 250-300 bin araç kapasitesine sahip olduğunu söyledi ve "Montaj kapasitesiyle bu yılda 400 bin araca çıkıyor" dedi.

Güncel model yapma kararındaki Tofaş'ın ciddi boyutlarda ihracata başladığını belirten Nahum, "Avrupa'ya Palio Weekend'in ihracatı başladı ve adetler giderek artıyor" diye konuştu.

"Fiat'a dizayn yapı"
Bursa fabrikasının dünyanın en modern fabrikalarından biri haline getirildiğini anlatan Nahum, araştırma-geliştirme çalışmalarına da hız verildiğini söyledi. Nahum, yeni jenerasyon vites kutuları yatırımı yaptıklarını ve iç piyasanın yanısıra İtalya'ya da satışa başladıklarını belirtti.

2000'li yıllarda Türkiye'nin otomobil evrimini artık tamamlayacağını vurgulayan Nahum, "Dünyayla boy ölçüşebilecek hale geldik. Özellikle Ar-Ge konularına ağırlık veriyoruz. Ar-Ge merkezimizi bu yıl iki misli büyütüyoruz. Fiat'a yönelik tasarım çalışmaları hızla artıyor" dedi.

Brava'ya özel fİyat
Tofaş Bursa'daki fabrikada Ekim'de yerli olarak üreteceği Brava'nın ithal modelini, Antalya'da yapılan tanıtım toplantısıyla satışa sundu. Brava'nın rakiplerine 5.6 milyar liradan başlayan fiyatıyla vuracağı açıklandı. Tofaş-Fiat murahhas Azası Ferrucci Raspino, Honda Civic, Opel Astra ve Megane'ın rakibi olan Brava'nın fiyatı konusunda çok agresif olduklarını söyledi. Raspino, Bursa'daki fabrikanın kapasitesinin yüksek olması ve Türkiye'ye olan güvenleri nedenleriyle Brava'yı yerli olarak üretmeye karar verdiklerini açıkladı. Fildişi, barok kırmızısı ve senfoni mavisi gibi 8 ayrı renkte sunulan 1.6 litrelik motora sahip Brava'da ABS, hava yastığı, çift parçalı katlanabilir arka koltuklar ve arka kafalıklar gibi ekipmanlar yer alıyor. Yerli üretim Brava'da süspansiyon sistemi ve motor soğutma sisteminin Türkiye'nin yol şartlarına ayarlandığı açıklandı.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır