kapat

11.05.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Sofra
L E I T Z
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Devlet zoruyla kılıbık koca
Japonya'da hükümet, erkekleri devlet zoruyla sorumluluk almaya ve gerçek bir 'aile babası gibi' davranmaya yönlendiriyor. Erkekler hükümete ateş püskürüyor

Japonya hükümeti, babaların oğullarıyla günde sadece 17 dakika ilgilendiğini açıklayarak, erkeklerin evde daha fazla sorumluluk almasını hedefleyen bir kampanya başlattı. Dört milyon dolar bütçeli, TV reklamları ve ilanlardan oluşan kampanyanın baş karakteri, tanınmış bir Japon dansörü. Japonya gençlerinin çok tuttuğu bir pop şarkıcısının kocası olan çiçeği burnunda baba, kucağında çocuğuyla poz vermiş, şöyle diyor: "Çocuk bakımına katkıda bulunmayan erkeğe baba denmez!"

Japonlar harbi erkek
Kampanyanın hedef kitlesi gençler. Ama Japonya'da genç işadamları bile, "Biz de zorluk çekiyoruz," diyerek kampanyayı tek taraflı olmakla suçluyorlar. 56 yaşında, iki çocuk babası bir bankacı, International Herald Tribune'un haberinde, "Bu doğru değil," diyor, "sadece vaktimiz yok." Yamada'nın dediklerine bakılırsa, çocukları küçükken her altı ayda bir bezlerini değiştiriyormuş! Onlara zaman da ayırıyormuş: öyle günde birkaç dakika değil; tam iki haftada bir...

Rakamlara bak
Japonya parlamentosundan milletvekili Yasuo Ichikawa, "Ben kırsal bölgede yaşıyorum. Orada 'babaya saygı' diye bir şey vardır: İşlerine sabahın köründe giden aile babaları, evlerine akşam geç dönerler ve çocuklarla da anne ilgilenir," diye görüş bildiriyor. Ichikawa, hükümetin yeni kampanyasında karı koca arasında işbölümü öneren 'son model aile' konseptine çok şaşırdığını da ekliyor.

Kampanyanın sponsorluğunu üstlenen Sağlık Bakanlığı'na Japon babalardan binlerce hışım dolu telefon ve mektup yağıyor. Başbakan Keizo Obuchi, kriz üzerine Meclis'te çıkıp, kampanyayı savunan bir konuşma yapmak zorunda kaldı. Obuchi, bu kampanya sayesinde çocuk bakımında erkeklerin rolünü daha net anladığını söyledi.

Birleşmiş Milletler'in yaptığı bir araştırmanın sonuçlarına göre, ABD'de erkekler ev işlerini ve çocuk bakımını hemen hemen yarı yarıya kadınlarla paylaşıyor. Bu oran Japonya'da çocuk bakımında yüzde 20, ev işlerinde ise sadece yüzde 6. Japon hükümetinin araştırmasının sonuçları ise, 30 yaşından büyük, çalışan erkeklerin, günde ortalama 9 dakikalarını çocuklarına, 5 dakikalarını da ev işlerine ayırdıklarını gösteriyor.

Bütün bunların en ilginç sonucu Japon kadınlarının evlenmeye, çocuk yapmaya yanaşmamaları. Bunun sonucunda Japonya'da doğum oranı sürekli düşüyor.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır